Sv: Balansering!
Problemet är just att du inte kan korrigera o hjälpa hästen att inte gå på bogarna vid longering eller lös longering.
Vill du inte rida, så tömkör på "ridvis", om det nu är för bogarnas skull alltså
Sant det men hästen är riden och riden helt åt skogen fel så jag vågar inte kasta upp någon på hästen om hästen får "dåliga minnen" av det. Jag longerar inte riktigt på samma sätt som många gör det är mera friträning i manege och då har vi 4-5 hästar i åt gången och volten är lika stor som en skrittmaskin så den är större än en vanlig longeringsvolt. Sedan är hästen för dagen så illa dum att ens lyfta fötterna på pga att hon har så himla ont. Bak vågar jag knappt lyfta och jag tycker redan synd om min hovis som kommer få sig en match där
Både jag och massören tror att hästen harblivit tränad med hårt inspänd och förmodligen riden med inspännings tyglar. Hästen är ju i grunden jätte snäll men bara elak för hon har ont.
Aldrig
Problemet är just att du inte kan korrigera o hjälpa hästen att inte gå på bogarna vid longering eller lös longering.
Vill du inte rida, så tömkör på "ridvis", om det nu är för bogarnas skull alltså