Carolininen
Trådstartare
Mmm, så du tänker ingen träning under vanliga promenader?Han verkar ju skapa positiva minnesbilder väldigt lätt och de sitter sedan ordentligt fast. Jag är nog lite inne på att det kanske är lite för mycket av det roliga för honom vid så ung ålder och att det erbjuds i så många olika miljöer att det blir väldigt mycket som han går igång på. Samtidigt så vet jag inte om det är så ovanligt beteende i grunden utan din svårighet kanske har mest att göra med att du lägger in träningen under vanliga promenader. När vi åker till skogen så blir vår boxer extremt uppspelt och drar iväg i full fart, trots att det är någon i andra änden av kopplet. Och likadant fram till dörren på vissa inomhushallar. Men för mig blir det ju inte ett problem för det är bara under korta transportsträckor som han ligger som en rem längs backen.
Nä det kan vara en lösning.
Jag funderar bara på hur jag ska få ihop det då.
Jag undviker att träna långa pass med honom. 5-10 min lydnad om dagen just för att han är så ung. Ibland 2 pass om dagen.
Jag upplever att han varje dag behöver ”springa av” sig. Att släppa honom i skogen under en långpromenad är det bästa men just nu funkar det ju dåligt iom viltet och jag är dessutom inte 100% på att han inte drar på vilt.
Intervaller kör vi på fält med då är det ju ”träning” och inte fritt springande och nosande.
Spårar gör vi 1-3 dagar i veckan.
Hur skulle du föreslå att jag la upp den vardagliga träningen?