Balans över och efter hinder

S

Sirisiri

Har precis börjat hoppträna lite smått efter flera års uppehåll. Mitt stora problem är balansen i landningen och första galoppsprånget efter. Det är tydligt att jag är för mycket framåtlutad, men hur bär jag mig åt för att räta upp mig? För det är inte så "bara"... :crazy: Någon annan som har eller har haft samma problem?

Sv: Balans över och efter hinder

Det mesta handlar om ridmuskler. För att få tillbaks muskler och balans så galoppera mkt i fältsits. Också bra att trava i fältsits. Se till att du inte kniper med knäna utan står stadigt i stigbyglarna.

Hoppa mkt studs så att du hittar rytmen i kroppen. Och glöm inte att titta rakt fram i landning - tittar du ner så följer kroppen med.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 577
Senast: ako
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Emiro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka