Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tränar man bäst upp den som ryttare? Vad är era bästa tips som har hjälpt er?
Hur tränar man bäst upp den som ryttare? Vad är era bästa tips som har hjälpt er?
Jag skulle börja med att gå till en Osteopat.
Jag var hos en idag och fick en mycket positiv upplevelse.
Hon la mycket stor vikt vid att känna och titta på min kropp för att se var det fanns ojämnheter. Jag tror att det är väldigt viktigt att vara medveten om sin kropp, var man har sina styrkor och svagheter.
Fick även prova att sitta på hennes händer och flytta vikten mellan sittbenen.
När jag tyckte att jag satt på höger sittben så hade jag fortfarande mesta vikten på vänster sittben. Genom en liten justering i mitt högerben fick jag över vikten till högersida.
Just denna Osteopaten var ingen hästmänniska men tydligen hade man berört ämnet under utbildningen.
Jag kommer rekommendera mina ridvänner att gå till henne för att få en uppfattning om sina kroppar.
Det skulle jag göra som steg ett. Sedan blev jag rekommenderad att sitta på en balansboll (precis som skrivits innan).
Nästa steg blir att träna bålen. Antingen med balansbollen eller genom coreträning på gymmet.