M
MaddeLen
Hittade den här lösningen på baksele med en snabbkoppling. Vad tror ni, är det något att ha eller ska det vara helt i läder som det i vanliga fall är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådana hakar satt det på vår Zilco sele när vi köpte den ny. Fungerar väldigt bra men vi fäster dem i skaklarna. Går väldigt snabbt att spänna för (och ifrån)
Det är ju säkert olika kvalité på spännena även om de ser lika ut. Zilco verkar satsa på kvalité när man kolla på vår sele iallafall. Spännena är lite mini när man har varit ute och kört en tur och är frösen om händerna. Men det är ju bra att de inte är klumpiga när de väl sitter där. Har aldrig varit med om att de har gått upp av misstag.
Jag tror ju på de där spännena istället för att hålla på att sno läder remmen varje gång för det sliter ju också på lädret. Sen bör man väl ändå har en kniv med sig om det skulle behövas men visst går det snabbt att lossa haken.
Nu såg jag att utformingen på haken är inte riktigt detsamma. Men sätt en läder stropp i ringen eller nåt som är lättare att dra i vid nödfall. Dock vet jag att en kompis draglina gick upp med just en sån här hake i ett maratonhinder. Antingen berodde det på att den inte var riktigt knäppt från början eller att själva ringen hade hakat i något. Numera skall man ju bli stoppad av domaren vid en sån här händelse men det blev de aldrig.