Bakkärra efter fölning

Trissa

Trådstartare
Mitt sto verkar inte riktigt ha återhämtat sig fysiskt efter fölningen i våras, hon rör sig ojämnt och med kort steg bak i traven och man får inte lyfta bakbenen högt upp. Jag tycker mig också se tendens till karprygg. Hon gick över ganska länge, och det var ett rejält stort föl.

Tid är beställd hos ET och ev. veterinär, men är nyfiken på om någon annan har liknande erfarenheter?

Sv: Bakkärra efter fölning

Snett bäcken, felbelastning etc efter fölning förekommer. ET rättar vanligen på ett par besök.
Vet bokad, bra.
/P Döben

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästvård Har ett stort på 11 år, hon har sedan hon kom till mig varit underlig i sitt travsteg. Jag ska försöka förklara. I trav så tar hon som...
2
Svar
22
· Visningar
2 775
Senast: Livi
·
Hundhälsa Jag hittar rätt mycket om behandling av SI-leder på häst, men inget på hund så jag är intresserad av att höra om andras erfarenheter...
Svar
5
· Visningar
2 084
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar