Bakjäst= Aptitretare?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare nixa 324
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 078
N

nixa 324

Hästen min åt dåligt när gan kom till mig. Jag tog ut tandläkare och han började äta bättre. Men jag var inte riktigt nöjd. Provade med bakjäst och 5 dagar senare ätar han såååååå mycket!!!!!!!
Har detta med jästen att göra? Vad tror ni? Liknande erfarenheter?

Sv: Bakjäst= Aptitretare?

Självklart. Jästen innehåller ju b-vitamin som är aptitbefrämjande.

Yes(t). Om de inte är jästkänsliga vilket tyvärr min ena gamleman visade sig vara. Började ge honom bakjäst mot fång. Hans tidigare fina mage är nu ett minne blott. Har troligtvis även andra orsaker. Men försöker jag ge honom bakjäst (har försökt ett antal gånger nu) rinner det bara ur honom. Slutar tyvärr inte heller.

Min andre gamleman, däremot, reagerar otroligt positivt på bakjäst. Bättre stabilitet i magen och äter mycket bättre. Så olika kan det vara.

Det här är ju hur bra som helst!!!!!!!
Att jag inte fattat detta tidigare?
Men ska jag ge jästen hela tiden eller bara under en kortare period?

Jag ger min gamleman hela tiden. Ett kvarts paket om dagen.

Tack. Då kan jag nog ge det med. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 766
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 083
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 675
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 117
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka