Sv: Bakfull

Åh, vad skönt att det är fler som mår skit efter drickat. Mitt rekord är 2.5 dagars bakfylla (då jag hade ätit samma sak som resten av min familj och ingen annan mådde dåligt så uteslöt vi magsjuke etc, jag hade inte feber heller vilket jag brukar ha om jag är magsjuk). Drack lördagen, däckad söndag och måndag, försöker åka in till jobbet på tisdagen men spyr på vägen dit, haha!

Nåja, mitt tips är väl som de flesta. Ljummet/svalt te, knäckebröd, rostat bröd. Småsmåsmå tuggor och klunkar. Önskar det fanns någon mirakelkur :(

Ni som blir som jag; märker ni nån skillnad på vad ni dricker?
Jag kan t.ex inte alls dricka shots, då börjar jag spy direkt, rödvin är inte att tänka på heller, det enda som funkar eh, hyfsat är vitt vin.

Ju mer socker det är i drickan desto värre blir det, om jag dricker cider en hel kväll är det värst. Rött vin är inte att tänka på, vitt vin är ibland ok :)

Känner inte heller nån i min närhet som blir lika dålig.

Host host :p

;)

KL

Jag blir alltid jättedålig dagen efter alkoholintag (för berusning alltså). Kan dricka ett eller ett par glas vin men om jag blir full kräks jag alltid. Mitt tips är coca-cola i små mängder (typ tesked) och alltid vätskeersättning innan sovdags. Att äta fyllemat lindrade mitt illamående något.

Har nästan helt slutat dricka nu och när jag väl gör det är det aldrig i några mängder. Det är helt enkelt inte värt det för mig.

Men du är ju inte i min närhet längre :D men hade dig i bakhuvudet, hihi!

Klokt beslut för övrigt :)

Ni som blir som jag; märker ni nån skillnad på vad ni dricker?
Jag kan t.ex inte alls dricka shots, då börjar jag spy direkt, rödvin är inte att tänka på heller, det enda som funkar eh, hyfsat är vitt vin.

Blandningar! Håller jag mig till enbart vin eller öl så är det ingen större fara, men blandar jag och dricker ex shots, öl och vin på en kväll så är det kört :D

-kl-

Jag upplever att jag mår bättre dagen efter om jag avslutar festkvällen med att äta nånting.
Allra helst en hamburgare, men subwaymacka har funkat också. Så länge det är lite mer rejält än en "limpa ned ost".

De få gånger jag dricker för berusningens skull slutar alltid med att jag vaknar ohemult tidigt, med migränhuvudvärk, och kräkningar en gång i timmen fram till 17-18-snåret.
Det är tur man inte har tid att bli bakis längre.

*ryser*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Takire
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 687
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 548
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?