Baka själv

S

Sopkvast

Hej! Har någon nå recept på nån slags häst kaka/tårta eller godis som man kan baka själv? Skulle vara roligt att göra något sånt...

Visst borde man kunna blanda tex mjöl, vatten och lite morötter och sedan baka i ungenen så det blir bröd? det måste väll hästar kunna äta?
Tror ni man kan ha i bakpulver?

Det måste väll gå?

Har sätt många hästar som gluffsar i sig vanligt bröd och dä är det väll t.o.m. ägg i dom?

Kom igen nu fram med alla era recept...

Tacksam!

[Spokvast]

Sv: Baka själv

Tycker ditt förslag skulle funka utmärkt, Sopkvasten:)

Annars kan du ju köpa runda knäckemackor.
Fyllning emellan kan du lägga puré av morot, äpple eller potatis. Både potatis och äpple har ju sorter som kan få ganska fräsiga färger när man "puréar".
Sedan kan du göra mönster på knäckemackorna med vanlig sockerglasyr som du har på pepparkakor.:idea:
Vill du ha glasyren julig så ha i lite karamellfärg.
Dekorera med sockerbitar, äpplen, morötter, betfor....

Liknande trådar

Äldre Tänkte baka till jobbet innan jag går på semester, dock har jag lite "problem" som består i arbetskamrater med nötallergi och...
2
Svar
22
· Visningar
3 678
Senast: sussisus
·
Relationer Mitt hjärta brister, det känns som att jag ska gå i tusen bitar. Smärtan är fullkomligt olidlig! I fredags kom min älskade, älskade...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
17 828
Senast: TygerTyger
·
Foder & Strö Det har nu gått ungefär tre veckor sedan min häst skadade sig och ställdes på boxvila. Vi var på klinik för 10 dagar sen och ska...
Svar
17
· Visningar
2 853
Senast: orcide
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 560
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar