Baka matbröd - enklare än du tror!

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare CaisaCax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 447
  • Visningar Visningar 19 338
Njae. Men grahamsmjöl bör funka, men är inte fullkorn. Dinkelmjöl är fint till många slags bröd.
Håller med om att dinkelmjöl är bra! Jag bakade mycket med det när jag åt GI för att bli av med mina sista graviditetskilo. Blir riktigt bra grövre bröd utan att bli för kompakt. Inte alls dumt att ha i skafferiet!

Kolla receptet som @Crossline har lagt i inlägg #418! Det här åker rakt upp på min topp 5 lista! ⭐⭐⭐⭐⭐️ Enkelt, superfluffigt och så gott. Det här är ett recept som vem som helst kan baka och det behöver bara jäsa en gång. Rekommenderas!

IMG_1775.webp

Fluffisar! Jag älskar fluffisar! När livet är kaos och familjen har varit sjuk i flera omgångar, däcken måste bytas på bilar och transport, hagarna måste fixas, hästarna behöver motioneras, stallkompisen är sjuk, huset ser ut som kriget, jag försöker jobba hemifrån och tonåringarna är hungriga, då är fluffisarna räddningen. Så enkelt och så gott! Så glad att det finns både morotsfluffisar och rågfluffisar. :heart

https://victoriasprovkok.se/2021/08/ragfluffisar.html

Bifogade filer

• IMG_2011.webp
    IMG_2011.webp
    210,9 KB · Visningar: 5

Liknande trådar

Hemmet Det här är det ultimata lussebullsreceptet. Säger nån nåt annat har de fel. Ingredienser * 50 g jäst för söta degar (1 paket) * 150 g... 2
Svar
27
· Visningar
3 657
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Valp 2025
  • Fri tillgång på torrfoder?