Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

kl

Jag gjorde en övningstraktor igår, blev helt okej förutom en sak, botten smulade sig när jag hade på smörkräm (har bestämt mig för att inte ha superpaste)
Hur löser jag det, mer kompakt botten? Spritsar på smörkrämen?
Dessutom två frågor till, tips på någon vit god smörkräm? (ska färgas) och finns svart karamellfärg i affären?

Googla på fluffy frosting så kommer det några vita recept.

Svart karamellfärg är värdelöst, kör på svart pastafärg. Finns på internetbutiker eller välsorterade butiker med inriktning på mat och bak, tex lyckasmedmat.

Jag har tårtbutik lika nära som affären så blir inga problem:p Misstänkte att det var värdelöst, hade hoppats att komma billigare undan bara.

KL

De senaste dagarna har jag bakat mängder. Lussebullar två gånger, knäck två gånger, julkola, mozartkulor, key lime pie och pepparkaks-sockerkaka. Rena sockerfabriken här :D

kl
Smörkrämen blir bara rosa trots röd pastafärg, några tips? Är typ extremt akut dessutom, tårtan ska vara på plats imorgon morgon

Acceptera rosa smörkräm;)?

Smörkräm tycker jag är svår att få intensivt färgad, gissar att det beror på smöret.

Jag skulle antingen köra på rosa eller byta ut smörkrämen mot ngt annat.

*kl*

Nu har jag fixat in mig själv i julmood och har bakat en tomteluva
196221_4410025523704_863382375_n.jpg

jag har gjort praliner! :banana:

blev mint praliner, mozart kulor, hasselnöts fyllning, apelsin fyllning och russin/apelsin fyllning! är helt slut och är verkligen inte sugen på att äta choklad :rofl:
hann slå in de flesta innan jag kom på att fota dem :p, så blev en billd på de "misslyckade" stjärnorna och överblivna mozart kulorna.
2012-12-19154832_zpsca62d6f4.jpg
[/IMG]

jobbade med 86% choklad för första gången och det var skit jobbigt XD, mycket mer lätt flytande och blev alldeles för tunt när jag göt skalen = de sprack lite när jag tog ut dem :( 70% iga chokladen var mer lätt hanterlig. dock blev mina mint praliner hemska, av 12 praliner överlevde 3 st när jag tog ut dem. de var i stjärnor så blev svårt att få till rätt tjocklek på skalet. eller så blev det fel tempererat.... lite svårt utan termometer :p

Det gjorde du men jag har inte testat än :o Har varit på väg flera gånger men så är det alltid nån ingrediens som saknas. Men nu ska de få följa med hem så ska vi försöka få till lite praliner över julen är planen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka