Baka liten kaka

Sv: Baka liten kaka

dsc_0005_185544406.jpg

Lite bättre & ljusare bild!

Gudomligt fin! Trodde nästan det var en bröllopstårta först.

Ja det kan man tro!

Men jag kände för vitt (snyggast) ;) & älskar rosa & turkost!

Ville inte göra nå "barnslig" tårta... det kommer det nog bli sen när min son får vara med & bestämma- Så jag passade på å gjorde vad jag ville nu :D

Jag blev bjuden på en sorts kladdkakemuffins som var helt galet god och som jag skulle vilja göra själv. Tänkte om någon här kanske vet hur man gör dom :)

I alla fall var det "vanlig" kladdkakemuffins i kanterna och i mitten var det mer som fast chokladkräm. Någon som känner till något liknande? :banana:

godismuffins är sökordet du behöver! sjukt goda:d

kl

Ska baka till att ha med på jobbet när jag fyller år.
Väljer mellan Ooey gooey brownies eller whoppies vilket skulle ni föredra??

Babyshowercuppisar. :)

2-17.jpg

7-8.jpg

De rosa är citron/koksmuffins med apelsinfrosting, de blåa är vaniljmuffins med vaniljfrosting!

Fundering inför att springa i matbutiken vid sju i morgonbitti - Vart i mataffären bör man hittar man kardemumma?

Åh jag tog ett tips från dig för ett tag sedan och gick till Cacas. Blev helt till mig, fanns ju hur mycket fint som helst! Shoppade upp alla mina sista pengar på grejer till alla hjärtans dags muffins. :p

Jag tänkte att det måste vara så. Är det i påsar typ?
ICA Maxi bör ju ha det, annars får jag köpa färdiga semlor. ;)

Ja jag har nog aldrig sett det i glasburk, i påse finns det absolut. :) Kan ju finnas hel kardemumma också så kolla bara så det står malen på påsen, om du inte tänker mortla själv förstås. ;)

Ja visst är cacas underbart!?

Springer alltid in där när jag är i Oslo.

Träffade dem även på mässan här i Sthlm å fick förfrågan om om bli sponsrar. Lycklig!

Kl.
Idag slängde jag ihop lite blåbärsmuffins!
4.2/5 poäng sa sambon, utseendet drog ner betyget, smaken var bra ;) tyckte själv dom var goda, men gillar inte riktigt blåbär..

001_picnik_194135820.jpg

006_194135876.jpg

*knapplån*

Jag ska försöka mig på att göra macarons nästa vecka, jag har köpt mandelmjöl men är lite fundersam över "hushållsfärgen" man ska ha. Är det karamellfärg eller vart hittar jag hushållsfärg?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka