Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så vackert!
Synd bara att man ser muffinsen, skulle varit snyggast med vit glasyr över hela..
Kanelbullar (det var ju kanelbullens dag, så jag kände mig tvingad att baka mina livs första!)
plus nenii
Jag slår ett slag för denna... ni kommer bli poppis! Bakas i större form nämligen.
Det här är nog det godaste jag ätit på sjukt länge. Så enkelt, men så gott!
Funkar utmärkt som dessert efter en middag & även som fikavarianten
Receptet är hämtat från Hummingbird Bakery
Brownie
* 200 g mörk choklad 70 %
* 200 g osaltat smör
* 250 g florsocker
* 3 ägg
* 110 g mjöl
Cheesecake
* 400 g naturell färskost
* 150 g florsocker
* 1/2 tsk vaniljsocker
* 2 ägg
Gräddtäcke
* 3 dl vispgrädde
* 100 g florsocker
* 150 g hallon
En bakplåt med måtten 33x23 cm
Smörj med smör & ströbröd
Värm ugnen till 175 grader
Till brownielagret: Smält chokladen i ett vattenbad eller i micron, akta så chokladen inte bränns vid. Vispa samman smör och socker i en bunke med en elvisp. Vispa ner äggen, ett i taget. Tillsätt mjölet, lite i taget. Vispa sen på högre hastighet tills smeten är helt slät. Häll långsamt ner den smälta chokladen & blanda ordentligt. Häll smeten i den förberedda bakplåten & jämna till med en spatel.
Till cheesecakelagret: Blanda färskost, socker & vaniljsocker på låg hastighet med en elvisp. Tillsätt ett ägg i taget under låg vispning. Vispa mot högre hastighet mot slutet för att göra smeten lite lättare & fluffigare. Bred ostmassan över brownielagret & släta till med en spatel. Grädda 30-40 minuter, eller till cheesecakelagret känns fast & blivit gyllenbrun på sidorna, mitten ska fortfarande vara blek. Låt kakan kallna helt & ställ i kylen i 2 timmar. Låter du den stå över natten så blir den som bäst.
Till gräddtäcket: Vispa grädde, florsocker & hallon med en elvisp tills grädden är tjock men inte fast. Bred ut grädden jämnt över kakan & dekorera gärna med lite hallon.