Bågdäckel till shettis

EmblaAsk

Trådstartare
Finns det bågdäckel till shettisselar? Har en loksele som är OK, men skulle vilja ha en bågdäckel istället för den "vanliga" som brukar vara på enklare selar.... Tanken är att vi ska köra hem ved och jag är lite orolig för trycket som uppstår på manken när hästen drar tyngre......

På arbetsselar för större hästar är det ju nästan alltid bågdäckel...

Sv: Bågdäckel till shettis

Hör med Floby-Börje. Det är den enda jag kan tänka mig vet sådant. http://www.flobyoverskottslager.nu/

Vi hade en B-ponny som vi körde med loksele och till honom tog jag en vanlig däckel från en loksele som var till våra nordsvenskar. Däckelns putor var välstoppade och av god kvalite men den var alldelse för låg till våra nordsvenskar. Däremot så passade den perfekt till vår ponny. Huvudsaken är ju att däckeln är välstoppad och med god anläggningsyta men den får ju absolut inte ligga på över ryggraden/manken.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 347
Senast: lirco11
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat