Bärsele eller bärstol, Vilken modell??

A

Alanis

Hej! Efter att ha använt sjal (först trikå, sedan vävd) under gossens första halvår, har vi inte använt något under andra halvåret. Nu vill vi ta oss ut mer i skog och mark utan vagn. Men även kanske ha något som barnet kan sitta i när man är i stallet eller lagar mat. Vad vi förstår finns det renodlade bärstolar som är som ryggsäckar och sedan ergonomiska bärselar som tål en del vikt. Vi vill ju såklart ha ergonomiskt bästa för oss och barnet, men att det funkar att ha ett par timmar i taget och att barnet är lätt att sätta i och ta ur är också viktigt. Nu är mannen pappaledig och vill inte knyta, så sjal i någon form är inte ett alternativ.
Sen kanske vår längd spelar roll, jag är 170 cm och sambon 187 cm.
Barnet är 1 år, drygt 80 cm och 9-10 kg tungt. Förslag på det bästa för oss?? Tänkte försöka köpa begagnat eller i alla fall över nätet och då måste man ju veta. Föstår att patapum (blev det verkligen rätt med namnet) finns i två olika storlekar. Vad passar oss bäst??
Tacksam för all hjälp!!

/Alanis
 
Sv: Bärsele eller bärstol, Vilken modell??

Patapum Toddler skulle jag nog rekomendera till er, men det bästa är att få prova lite olika varianter. Tex på www.sjalbarn.se ordans det med jämna mellanrum sjalträffar där de flesta är väldigt tillmötes gående och hjälper till att prova ut det som passar er!

Bärstol har jag bara använt en gamal som inte var rolig att bära mer än någon halv timme med...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp