Badminton 2013

Lady_D

Trådstartare
Okey, jag vet att jag är extremt tidigt ute :p men nu har jag köpt alla biljetter, camping och sittplats som behövs och jag längtar redan :bump:

Har velat gå sen jag först började lukta på fälttävlan för typ 18 år sedan och i år blir det äntligen av.

Vi ska vara där över hela tävlingen och bo i tält på campingen och jag tänkte höra om det är någon som har lite tips rent generellt om allt från vilken dag det är bäst att angripa shoppingen till var man lämpligtvis spenderar kvällarna. :banana:

Sv: Badminton 2013

Jag flyttar till Worcester om en vecka, så jag kommer bo bara en kort biltur från Badminton hela våren :love:

Kul :)

Nu skall jag inte låta allt för negativ, men vädret och kylan kan vara riktigt eländigt den tiden på året. 2012 blev det inställt pga. allt regnande och 2003 resp. 2004 (tror jag) regnade det så mycket att jag svor på att aldrig ens åka tillbaks till England :o
Nu glömmer man såklart bort det och återkommer igen och igen, 8 ggr hittills.

Nåja, shoppingen är bäst på dressyr-dagarna eftersom det är runt 200.000 besökare på terrängen och då är det som kompakta väggar på shoppingen :(

Kvällsliv är det nog mest på campingen skulle jag tro, då detta är långt ut på landsbygden.

Vi har alltid bott på hotell mellan Bristol & Badminton, inte alls dyrt, inomhus med varma duschar ;)

Badminton rockar fett !!!!!

Hmm funderar oxå på att dra dit faktiskt.. skulle passa in i min egen ft-säsong oxå :)

Hotell med varm dusch låter ju inte helt fel i det landet ;)

Men bara på terrängdagen då och så får man väl göra annat oxå under helgen för att glädja sällskapet!

KL

Efter att ha spenderat helgen med att se på Badminton 2009 (Förkyld och uttråkad) började jag fundera över vilka som får rida Badminton. Av debutanterna var majoriteten nämligen antingen britter eller baserade i UK. Är det ngt form av förkval (Bra resultat från Blair, Chatsworth etc) eller är det en ren kostnadsfråga? Helt enkelt för dyrt att som ung, lovande svensk eller tysk transportera häst etc bara för att riskera att bli eliminerad vid t.ex Lancers village (Har för mig jag läste i William Fox-Pitts självbiografi att han efter att ha vunnit i Malmö konstaterade att resan gick precis runt...).

Jag och några kompisar var där 2009 och hade grymt kul! Vädret var sådär, det var ganska kallt och blåsigt så tältnätterna var ganska så kalla...

Kan väl säga att vi tyckte inte det var något värst mycket liv med fest och sånt på campingen men vi kanske bodde på någon avskild del eller nåt för där var allmänt rätt dött faktiskt. Vi hittade dock lite folk som vi umgicks med så självklart kan man ha kul om man kan ta lite egna initiativ!

En kväll var vi också på nåt slags "disco" som fanns på själva området som var rätt kul. Men som sagt, jag tror att det blir vad man gör det till! Och upplevelsen man får på terrängdagen går inte att få någon annanstans, helt otrolig stämning! :)

Jag sliter mitt hår lite just nu, för det var mycket svårare att ta sig till tävlingarna än jag trodde, även om jag bara bor en timme där ifrån, haha!

Tågen går ju inte förbi där direkt och bussarna har man ju aldrig riktigt koll på... Att hyra en bil skulle ruinera mig eftersom jag är under 25 :crazy:
Men det SKA gå! På något vis...!

Var bor du? Du kanske kan åka med oss..

Haha jag läste det nu.. det stod ju där ;) Sorry fel håll.. vi bor söderom

Senast ändrad:

Jag läste proppen för badminton.. jo man tas ut på poäng och det verkar oxå om jag tolkat det rätt att utländska ryttare som inte är bosatta i England utbetalas ett resebidrag på 750 pund till hästägaren när hästen passerat första vet. besiktningen.. hästägaren får ytterligare 750 pund om om ekipaget fullföljer tävlingen om dom inte blir placerade och får prispengar.. hästskötarna får oxå 200 pund för varje häst som startar terrängen

Vilken fantastisk tävling! Jag är fortfarande helt lycklig:bump:

Fyra dagar av fantastisk sport, strålande väder (åtminstone de två sista dagarna), Pimm's i mängder och shoppingen sen!

Tänkte lägga ut lite bilder här men måste hinna gå igenom dem först.

Lyckades dessutom med konstycket att köpa en fälttävlanssadel (Barnsby Liberte). Provade den igårkväll och den passade utan justeringar :) så jag red en tur i den och jag är helt frälst, vilken härlig sadel :d

Angående Badminton så har sambon (!!!) i princip bokat in det för nästa år också

Jo, Badminton är alltid häftigt och i år var det bra väder på terrängen, men det snöade otroligt nog under dressyren :(

Vi köpte en fransk Devocoux sadel häromåret som satt som en smäck.

Shoppingen är livsfarlig på Badminton :o

Dags för en ny tävlingsform? Först kör du banan sen så får du hoppa upp på hästen och ta den en gång till:D

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 375
Senast: Pinus
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 603
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama