Vad bra. Min man är inte heller uppfödd med att slå kvinnor. Sunda personer slår inte sin partner (eller någon annan) eller?!Eftersom jag redan stuckit huvudet i getingboet så kan jag väl fortsätta.
Jag är inihelvete förvånad över att ingen reagerat på detta
"En sak vet jag, min muslimska man må behandla kvinnor på ett annat sätt än svenskar är vana med, men det handlar inte om att jag inte skulle få bada med andra etc utan små saker som att han öppnar bildörren för mig, håller upp dörren, väljer om han har möjlighet att gå med mig till skolan (i Kairo då), saker som mitt svenska ex aldrig någonsin skulle göra"
Det rimmar jävligt illa med hur vi män i detta land har fått itutat av feminister. Att kön är en social konstruktion, vi ger dockor till pojkar och tåg till tjejer. Det är faktisk oerhört att på Buke med alla starka kvinnor inte en enda reagerade . Jag är uppfödd med att inte slå kvinnor, hålla upp dörren och i allt vara chevaleresk, men det behöver man ju bara gå till den här nämda dejtingtråden för att upptäcka att så bör man inte vara. Kvinnor kan, eller hur var det nu...
Det kanske ingår i mitt jobb att kunna en grundlig omvärldsanalys, ja...