Min dotter har också bra självkänsla . Sorry, grupptryck finns dock överallt och jag tycker du är fruktansvärt arrogant mot alla de som faktiskt har andra erfarenheter än du. Mobbing är ett stort problem i samhället idag och SJÄLVKLART finns en norm i det svenska samhället som i alla andra samhällen. I VARJE GRUPP finns en gruppdynamik som blir till norm, passar man inte in i den normen är det svårt att tillhöra gruppen, psykologi på gymnasienivå.Bor du i Sverige så borde du ha koll på att det här inte finns något att man "ska" klä sig på ett eller annat sätt. Herregud, du kan ju gå ut i en grisrosa onepiece om du så vill. Det enda som hindrar dig är ju du själv isf. Det var DU som sa att man måste se ut på ett visst sätt och att du inte passar in i den normen medans jag hävdar att man här i Sverige inte alls behöver passa in i någon norm. Känner man att man måste klä sig på ett sätt man inte vill här i Sverige så bör man jobba på sin självkänsla i första hand.
Jag dömer inte din dotters erfarenheter. Som sexåring hävdar jag dock att man är för liten för att behöva ta ansvar för sådant som hur man ska eller inte ska klä sig. Det är föräldrarnas ansvar och finns det sexåringar som mobbar andra för sin klädsel så borde deras föräldrar tas i örat pronto. Barn i den åldern är inte trångsynta, rasistiska eller whatsoever av sig själv utan deras åsikter, självkänsla m.m. speglas ofta av föräldrarnas.
Klart jag vet att det finns småflickor som sminkar sig och så även vissa av dotterns kompisar men då är det ju föräldrarnas val att låta dem göra det, eller hur? Min dotter har en eller annan gång frågat varför hon inte får sminka sig och då har jag förklarat varför och då är det inte mer med det. Hon saknar det verkligen inte och ingen har ens frågat henne varför hon inte gör det. Kanske är jag förskonad, vad vet jag. Är isf tacksam över att ha en dotter med såpass bra självkänsla att hon inte behöver bry sig om sånt.
Som Tora skriver är media också oerhört mycket mer än bilder, det ingår också att lära sig i skolan.
Känns som det här är oerhört off topiq.
Hur eller hur vill jag inte gärna gå till badhallen och bada mixat. Ledsen om det stör dig men med tanke på hur många som uttryckt samma sak i tråden är jag i så fall inte den enda, eller hur?