Badhus med småttingar?

majola

Trådstartare
En granne frågade om jag vill följa med till badhuset med barnen på torsdag.

Funkar det? Stora är 2 år och lilla 5 månader. O_o
Hon har med sig en pojke på nästan tre (ett lugnt och förnuftigt barn).
V blir alltså två vuxna på tre barn.

Hur arrangerar man det? Tips och tricks?

Sv: Badhus med småttingar?

jag har varit och badat själv med mina när de var i den åldern. man följer efter stora och leker med lilla på vägen. sen tar man med snacks till stora så man kan klä på sig själv och bebisen efteråt. testa och se! jag ska iväg med mina tre för första gången om nån vecka, men de stora behöver ingen hjälp i bassängen så jag kan sitta med minsta och se till att han har det bra.

Min man var helt förskräckt, men jag tror jag provar. Förhoppningsvis kan den andra mamman passa och hjälpa de stora barnen och jag får mer tid för lillasyster.

Vi åker ofta till badhuset med våra (eller mannens) tre barn. De är visserligen lite större, 7, 5 och 3 år, men det är fortfarande 3 vuxna på 2 barn.

Det viktigaste är att man hela tiden bestämmer vem som har koll på vilket barn. Det är lätt att hamna i att man tror att den andre har koll på barn 1 och så slutar det med att ingen har det...

Nu vet jag inte hur det är där du bor men vi väljer att åka till det barnvänligaste badhuset där det finns en bra plaskpool för de små. Där kan ju alla era tre roa sig :)

Annars är det viktigt att se till att ha badblöja eller liknande på de små, inte roligt om det kommer bajs i vattnet :crazy:

Storebror har redan badblöjor, till lillan får jag köpa imorgon.

Vi kommer bara att åka till badhus med barnpool, allt annat är uteslutet...

Tack för peppningen!

Det är klart det kommer gå bra, det är ju jättekul att bada! Det roligaste är ju att se alla framsteg de gör, femåringen har gått från att i juni vara rädd och krampaktigt hålla i en vuxen till att dyka ner på botten och hämta saker. Utvecklingen är ju fantastisk att vara med om! :love:

ja barnpool är bäst, de andra är så jäkla kalla. mest för bebisens skull men även en själv :)

på vårt favvoställe finns en barnpool som är 60-90 djup och en plaskpool på typ 30 cm för bebisar. man får ha med egen fika så när bebisen är trött kan jag sitta bredvid och amma/ta hand om bebisen. de större är gärna i i två timmar.

Jag badade jättemycket med min 2 åring + bebis. Flytpuffar på stora och bebis hängde med.

Har väl iof badat mycket med båda barnen sen dom var små. Och har nu en 5 åring som kan simma själv och en 3,5 åring som klarar av att hoppa i, vända och simma till kanten.
Ta med frukt ni kan äta som mellis efteråt.

Håll lite koll på barnens fötter. Enligt min erfarenhet med små barn-tår och gallerna som finns i vissa pooler så kan gallerna vara ganska vassa.
Inte så kul att sitta på badhuset med en 1.5åring där stortån ser ut som en blomma.. Inget jätte-farligt, men det blödde en del, och tån verkade vara (av förklarliga skäl) ganska öm i ett par veckor efteråt.

Fy så otäckt!!

Ska kolla det.

Badhuset vi ville åka till är stängt för renovering, så jag vet inte hur det blir.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 003
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 308
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar