Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snart dags att börja på babysim!
Men vad ska lillen ha på sig?
Finns ju en uppsjö olika modeller på badbyxor/blöjor. Både engångs och tvättbara.
Vad föredrar ni?
Oj, det lät inte så kul.. Var just Imse jag hade tittat på.Jag körde med imsevimse tills yngsta faktiskt satte den på prov... och bassängen fick stängas
Nu använder jag swimpy engångsblöjor och hoppas på det bästa.
Jag föredrar annars flergångs, men jag blev både äcklad och avskräckt av den där upplevelsen. Det som hände var att blöjan fylldes med vatten så allt "pöste ut" med vattnet. Engångsblöjorna blir inte lika mycket av en vattenfylld påse.
Jag körde med imsevimse tills yngsta faktiskt satte den på prov... och bassängen fick stängas
Nu använder jag swimpy engångsblöjor och hoppas på det bästa.
Jag föredrar annars flergångs, men jag blev både äcklad och avskräckt av den där upplevelsen. Det som hände var att blöjan fylldes med vatten så allt "pöste ut" med vattnet. Engångsblöjorna blir inte lika mycket av en vattenfylld påse.
Imse vimses badblöja har väl knappar och inte dragsko runt mage och ben? Det finns en anledning till att badhusen kräver dragsko
Vi har badat massor med alla tre barn med badblöja med dragsko. Aldrig varit med om att de blivit en vattenfylld påse.
"Badhusen" har absolut inte krav på att det ska vara dragsko både i midja och ben, alla badhus har olika regler. Mitt kräver badblöja, och säljer även själv swimpy över disk vilket inte har dragskor varken runt benen eller midjan.
Jag har använt med dragsko också i de mindre storlekarna och upplever att den samlade vatten också.
Jag menade det inte som att alla badhus kräver badblöja med dragsko, utan att de som inte tillåter engångs har krav på att det ska vara med dragsko. Problemet med knappar är ju att det blir öppningar vid knappraden, vilket det inte blir med engångs eller dragsko. Därför kan man ju inte heller använda tygblöjeskal eller pockets som badblöja, vilket hade varit väldigt praktiskt.
Eller ja jag har ju givetvis inte kollat med landets alla badhus men jag har aldrig hört talas om något som haft regler kring detta och tillåtit blöjbadbyxa med knappar
Nu fick jag info från badhuset om vad som gäller vid babysim.
Tättslutande vid ben och mage.
Så, vad ska jag ha? Jag är fortfarande precis lika vilse
Bra, en sån har jag köpt. Med hajar påBadbyxa med dragsko runt mage och lår funkar fint. En sådan här modell:
Visa bifogad fil 148050
(denna var från Lindex men finns att köpa lite överallt)
Nej de använder man som de ärBra, en sån har jag köpt. Med hajar på
Det ska inte vara nåt inlägg eller så i?
Kanon, då har jag mer koll känns lite konstigt att inte ha något i men det är väl en vanesakNej de använder man som de är
Tyckte också det kändes märkligt att inte ha något i.Kanon, då har jag mer koll känns lite konstigt att inte ha något i men det är väl en vanesak
Tack för tipset! Bra att tänka påTyckte också det kändes märkligt att inte ha något i.
De blir vattenfyllda, det viktiga är att inte klämma på den i grenen för att få ut vattnet, förrrän man lyft upp barnet ur poolen och tagit en liten kik i om barnet bajsat.
Råkar man klämma då så pyser allt över