R

restless

har en liten undran.. Hur gör ni andra gravida med o bada i sjö/hav?
vissa jag pratat med säger att det är en viss risk med det, pga d kan komma in bakterier till bebis...
E det möjligt? :confused:

Sv: Bada?

Nu är inte jag helt hundra, men ska inte vattnet ha gått för att det ens ska kunna komma in bakterier till bebis? Om jag vore gravid nu så skulle jag bada på, och förmodligen inte ens reflektera över att det kunde vara farligt på nåt sätt. Hur överlever annars alla gravidos i denna värmen?? :)

har en liten undran.. Hur gör ni andra gravida med o bada i sjö/hav?
vissa jag pratat med säger att det är en viss risk med det, pga d kan komma in bakterier till bebis...
E det möjligt? :confused:

Har svårt att se att det skulle vara mer riskfyllt än att ha sex. Livmodern är skyddad mot bakterieintrång. Däremot löper du kanske en något större risk för urinvägsinfektion.

Jag har badat som vanligt!

Dock ska man väl vara försiktig när man ammar med att inte kyla brösten i onödan, men som gravid ska det inte vara någon fara - så länge vattnet eller slemproppen inte gått. (Men då åker man väl in till förlossningen, inte till en kall badsjö?)

Ja.. jag tyckte me det verka skumt att det skulle komma upp någon bakterie dit:crazy:
Ja när vattnet gått kan man ju fatta att man ska låta bli, men så sant som det e sagt, d första man tänker på då är nog inte att åka till havet!:p

Då kan man lugnt bada på semestern:cool:
Tack allihopa!:bow:

Bada på du :D

29462367.jpg

Bada var bland det bästa jag visste när jag var höggravid sommaren 2007. Enda stället där jag inte kände mig som en valross på land. Även om jag nog såg ut ungefär som en blåval som simmat vilse och hamnat i vår lilla insjö:D.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
568
Senast: FrDrake
·
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
445
Senast: ufot
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar