Båda eller bara den sjuka?

O

Orzon

I morgon ska jag avliva min älskade råtta.
Hon har fått tumörer som växer extremt snabbt och magrat av sista veckorna + tappat päls.

Inget konstigt med det för hon är VÄLDIGT gammal.

Hennes kompis som är lika gammal är kärnfrisk.
Men jag funderar på att avliva båda två. För vilket liv blir det för den andra råttan att bli lämnad ensam???

Vad tycker ni?

Sv: Båda eller bara den sjuka?

Om du inte har några planer på att köpa en ny kompis till den andra så tycker jag att du ska avliva den också.

Någon gång blir det nya råttor. Men jag vet inte när.
Det känns liksom inte som akut att börja om med nya rådisar nu efter att LottaRåttan blivit så gammal och sjuk.

Men känner jag mej själv rätt så bor det nog snart nya och unga råttor i den buren.

Om det blir råttor snart så låt den andra gamla leva? Det är ju upp till dig. Tycker iaf inte att du ska ha henne ensam.

Det kan ju ta flera år innan jag skaffar nya och hon lever med lite tur ett halvår till (hon är redan äldre än dom flesta råttor blir)

Jag har just pratat med han som ska avliva och vi bestämde oss för båda.
:(
Sanningen att säga så vet jag inte hur jag hade gjort om det var "den andra" råttan som var sjuk. Då hade jag nog vrängt ut och in på mej själv för att ge min favoritråtta en bra ålderdom. Men min favoritråtta är ju den som är sjuk. Hennes kompis är psykiskt störd och har aldrig fungerat som tamråtta men varit en fin kompis till sin burkamrat.

I morgon smäller det! :crazy:

:( Du får inte tänka på att "om det varit den andra..." Tänk vad tråkigt den ensamma råttan hade fått det utan kompis istället. Då är det snällare att låta båda somna.

Ja nu är alla beslut tagna. I morgon sker det. Det blir båda. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 983
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?