Back on track

U

Uddatyp

vet att man ska vänja in hästen med BoT igentligen..
men undrar bara hur viktigt de är att man vänjer in hästen?
hade tänkt ha dom över natten och kom på att han inte haft dom på flera månader..
så då borde man ju behöva en till invänjningstid?
men vad är de som kan hända om man inte vänjer in dom?

hästen ska stå med dom ungefär i 9½ timma..de är väl för lång tid antar jag första gången?

annars får jag ta vanliga paddar..går ju de med men BoT har ju lite mer effekt.

Sv: Back on track

när jag jobbade hade jag dem på direkt över natten, märkte inte nån speciell effekt utav det. inte på mina egna heller, de pausar några dagar emellanåt från B&T.

Det som kan hända e att benet kan svullna upp pga av den ökade cirkulatinen som den inte e van vid. Men det ska inte va nån fara om det händer å det händer inte ofta.

Innan min häst fick sina senskador så hade jag dem då å då utan invänjing å de va aldrig några problem men efter senskadorna så svullanr det upp första dagarna även om jag börjat mkt lugnt, dock bara höger me senskadorna.
Har hört nån gång att om benet reagerar kraftigt så e det oftast nåt allvarligare fel men vet inte om det stämmer.
Stämde med min iallafall:)

Så jag tror nog att de e lugnt för din del :)

Jag skulle nog ta ett par vanliga paddar.

Min häst har inte heller haft sina BoT på ett bra tag,
så då skulle jag ta det lite lugnt iaf och inte sätta på
dem på natten direkt.

Är det av nån speciell anledning du ska ha dom just nu?

asså BoT.. behöver du ju bara vänja hästen med om han aldrig haft dem...! men enligt texten har han ju haft dem förut så då borde de inte alls vara några problem med 9 timmar..!!

lycka till!!

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 859
Senast: corzette
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 585
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 881
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka