Back on Track

S

san_dra__

min häst vrickade ena hoven i tisdas när han trampade på en bom och började halta efter ett tag.
jag tänkte inte mer på det utan lät honom vila i två dagar.

när ja sedan red lite lätt i paddocken kom hältan tillbaka efter ett tag. nu lät ja honom stå igen tills idag när tränaren (även ägare) kom. allt gick jättebra i början, tills vi bytte varv...:( då började han halta igen..

problemet är att han är inte varm eller svullen eller något. tränare/ägare tror att det kan vara något med kotleden, att han har vrickat den...

tänkte sätta på back on track bandage på nätterna, men ja vet inte hur länge de får sitta på m.m. m.m. skulle vara bra om någon här inne visste :crazy:

tacksam för svar

sandra

Sv: Back on Track

Jag tycker att Back on Track är helt fantastiska! Har enbart bra erfarenheter av dem.

Första gångerna du har på bandagen ska du inte ha på dem så länge, framförallt eftersom det kan vara obehagligt för hästen - blodkärlen vidgar sig osv. Sen ökar man gradvis "dosen", jag har på min hästs Back on Track-paddar över natten, dvs över tolv timmar.

Tror att jag läste nåt om att Back on Track skulle vara på i minst 12 timmar när de har vant sig... (men är inte säker)

Prova att sök på Back on Track på Google eller liknande.. tror att det finns ganska mycket info om det på nätet.

Hoppas att din häst repar sig!

Sv: Back on Track

jag sökte efter att jag skrev här och jag hittade allt :)

tack för svar, och vi får hoppas han blir bättre :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 262
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka