Back on track paddar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Escada
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 844
E

Escada

Hur är de egentligen? Hjälper dom hästen att få torrare ben eller är det bara lurendrejeri? Jag har blivit sugen på att köpa dem men dom är ju så dyra så jag undrar om de verkligen håller vad de lovar för det priset! NÅgon som själv har använt dem och kan uttala sig om effekten av att linda med back on track???

Tacksam för svar :)

Sv: Back on track paddar

de är så bra som det låter :P
tror dessutom inte att alla proffsryttare skulle använda sig av dem och uttala sig så gott om dem om de inte skulle vara det..
har själv ett par och märker rätt stor skillnad när man använd dem och inte, speciellt på min förra ponny, hon kunde va lite tjock i benen ibland men va jätte sval och fin när hon använt dem! :) är värda varrendra krona!

Va bra :) ! Då skall jag inhandla ett par såna :love: NÅn mer som tycker ngt???

min 13åring var knackig i frambenen i vintras (november ungefär) och stod inne i 4-5 dagar med BoT på frambenen, kollade varje dag hur han såg ut i benen och hur han rörde sig och när han stått inne med dem ett par dagar märktes stor skillnad!
det hjälpte honom även med hans lilla överben på frambenet.
jag har bara positivt o säga om BoT, har själv lindat mitt knä med en sådan padd ett par gånger och det är så himla skönt, det hjälper jättemycket!
rider även med dom ibland, funkar super.
lite avis på dom som ska köpa nu när dom finns i svart istället för den där fula färgen som jag har :p

Använder kort bak och långa paddar fram. Superbra. :banana: Märker stor skillnad på min häst jmf med tidigare. Använder dem dock inte varje dag utan efter lite hårdare träningpass och tävling.

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Utrustning Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit...
Svar
11
· Visningar
1 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter

Hästrelaterat

Tillbaka