Back on Track och gravid?

95johsv

Trådstartare
Hjälp mig nu alla snälla föräldrar. Är det farligt för barnet (missbildning/intelligens osv) att använda back on tracks ryggskydd om man är gravid?

Jag tipsade en gravid kompis om det (använder det själv) till hennes foglossning och hon vågar inte prova / låna mitt.

Sv: Back on Track och gravid?

Hjälp mig nu alla snälla föräldrar. Är det farligt för barnet (missbildning/intelligens osv) att använda back on tracks ryggskydd om man är gravid?

Jag tipsade en gravid kompis om det (använder det själv) till hennes foglossning och hon vågar inte prova / låna mitt.

Det rekommenderas inte till gravida!

Back on track reflekterar kroppsvärme i form av infraröd strålning.
Infrarött ljus har dokumenterad smärtlindrande effekt, värmen lindrar inflammation, minskar spänningar i musklerna och ökar blodcirkulationen. Spända muskler slappnar av och läkningsprocesser i muskler och leder kan påskyndas.

Foglossningar har ingenting med muskler att göra

Det är ligamenten i bäckenet som blir mjuka och bäckenet blir ostabilt och man får ont, man kan då använda ett brett resårbälte som hjälper till att hållabäckenet stabilt. Samtidigt tänka på hur man står, sitter, går, lyfter osv.

Såhär står det även på backontrack.nu

Notera: Försiktighet rekommenderas vid samtidig användning med liniment eller liknande, eftersom effekten då förstärks. Användning avrådes vid graviditet.

Tack ska genast sluta försöka övertala henne. :o

Att det inte har med muskler att göra hade jag lite halvkoll på, men att stöd ska hjälpa sa hon. Att det dessutom blir varmt hjälper också henne eftersom hon tycker det gör mindre ont att röra sig då. Så lite två flugor i en smäll...

Men som sagt, ska berätta i helgen att hon hade rätt.

Back on track reflekterar kroppsvärme i form av infraröd strålning.
Infrarött ljus har dokumenterad smärtlindrande effekt, värmen lindrar inflammation, minskar spänningar i musklerna och ökar blodcirkulationen. Spända muskler slappnar av och läkningsprocesser i muskler och leder kan påskyndas.

Foglossningar har ingenting med muskler att göra

Det är ligamenten i bäckenet som blir mjuka och bäckenet blir ostabilt och man får ont, man kan då använda ett brett resårbälte som hjälper till att hållabäckenet stabilt. Samtidigt tänka på hur man står, sitter, går, lyfter osv.

Såhär står det även på backontrack.nu

Täckesgjord i resår funkar bra om man inte vill köpa ett bälte som finns lite överallt. Kanska kan vara en (tidig) julklapp? En resårgjord och så en vetekudde ;)

Täckesgjord i resår funkar bra om man inte vill köpa ett bälte som finns lite överallt. Kanska kan vara en (tidig) julklapp? En resårgjord och så en vetekudde ;)

Hehe, vore nått... :)

Är det inte bättre dock om den är bredare än en täckesgjord? Eller har jag fel (igen)?

Jag blev galen på mitt foglossningsbälte som är kanske 6-7 cm brett. Foglossningsbältet sitter mycket längre ner är t.ex. back on tracks ryggbälten för att hålla fogarna i bäckenet stabilt + även ge stabilitet åt den främre fogen som sitter i blygdbenet.
Backen.jpg

Back on track:
rygg1.jpg

Foglossningsbälte:
kfoglfr.jpg

kminbk.jpg

Tack tack,

då blir det en resårgjord :D

Undrar om jag ska berätta vad det egentligen är?

Jag blev galen på mitt foglossningsbälte som är kanske 6-7 cm brett. Foglossningsbältet sitter mycket längre ner är t.ex. back on tracks ryggbälten för att hålla fogarna i bäckenet stabilt + även ge stabilitet åt den främre fogen som sitter i blygdbenet.
Backen.jpg

Back on track:
rygg1.jpg

Foglossningsbälte:
kfoglfr.jpg

kminbk.jpg

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 913
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: Scata
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka