Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hjälp mig nu alla snälla föräldrar. Är det farligt för barnet (missbildning/intelligens osv) att använda back on tracks ryggskydd om man är gravid?
Jag tipsade en gravid kompis om det (använder det själv) till hennes foglossning och hon vågar inte prova / låna mitt.
Notera: Försiktighet rekommenderas vid samtidig användning med liniment eller liknande, eftersom effekten då förstärks. Användning avrådes vid graviditet.
Back on track reflekterar kroppsvärme i form av infraröd strålning.
Infrarött ljus har dokumenterad smärtlindrande effekt, värmen lindrar inflammation, minskar spänningar i musklerna och ökar blodcirkulationen. Spända muskler slappnar av och läkningsprocesser i muskler och leder kan påskyndas.
Foglossningar har ingenting med muskler att göra
Det är ligamenten i bäckenet som blir mjuka och bäckenet blir ostabilt och man får ont, man kan då använda ett brett resårbälte som hjälper till att hållabäckenet stabilt. Samtidigt tänka på hur man står, sitter, går, lyfter osv.
Såhär står det även på backontrack.nu
Täckesgjord i resår funkar bra om man inte vill köpa ett bälte som finns lite överallt. Kanska kan vara en (tidig) julklapp? En resårgjord och så en vetekudde
Jag blev galen på mitt foglossningsbälte som är kanske 6-7 cm brett. Foglossningsbältet sitter mycket längre ner är t.ex. back on tracks ryggbälten för att hålla fogarna i bäckenet stabilt + även ge stabilitet åt den främre fogen som sitter i blygdbenet.
Back on track:
Foglossningsbälte: