Just det här vet jag inte nu men generellt så finns det ju stolar som precis klarar säkerhetskraven och så finnas det ju dom som ligger långt över minimikravet och då är ju dom såklart säkrare.
Men som du skriver kommer ofta massa andra saker på stolarna som även gör dom mycket dyrare och tyngre. Så om man läser tester är det viktigt att kolla ordentligt vad som är säkerhet och vad som är annat.
Vi hade själva den äldre versionen av cabriofix och var väldigt nöjda förutom med selen så den hoppas jag är bättre nu. Vi hade även en Besafe som skulle vara så bra i alla tester (minns inte modelen nu) och var inte alls nöjda med den.
Absolut är det så att det finns gradskillnader även mellan olika godkända babyskydd!
Samtidigt tycker jag ofta att sådana här diskussioner när man läser om babyskydd och bilbarnstolar att diskussionen blir lite skev, inte minst om man tänker även utanför Sverige. Folk (generellt nu jag syftar inte på dig) lägger ner massor av tid och pengar på att hitta det optimala och allra säkraste babyskyddet men massor med extrafunktioner. En produkt som överlag är så säker bilåkande kan bli för en bebis och. Sen efter ett par år så låter man sin 4-åring (eller ännu värre) åka framåtvänt. Något som innebär en rejäl säkerhetsrisk och är 100 ggr värre än att inte välja det babyskydd med allra allra högst testresultat.
Ett godkänt och korrekt monterat babyskydd med bärhandtag uppfällt är så säkert det kan bli för barn som inte kan sitta. Placerar man det i mitten bak skulle jag gissa (men nu gissar jag) att man har eliminerat de flesta skillnader säkerhetsmässigt mellan godkända babyskydd.