Babyskydd i baksätet med eller utan "bas"?

G

Gabriel

Hur jobbigt är det att ta i och ur babyskyddet och spänna fast med bältet i baksätet varje gång, jämfört med att lägga nån tusing extra och köpa till en "bas" som man bara klickar fast stolen i? (Om jag förstått det hela rätt?)

Tar basen mkt plats så passagerarsätet får mindre utrymme?
Kanske är det bättre för att barnet kommer upp?
Väldigt mkt säkrare, eller inte säkrare alls?
Kanske använder man inte sitt babyskydd så länge utan uppgraderar sig till en mer "sittstol"? :confused: Ja, jag har ingen aning!
Vad säger ni? :laugh:

Sv: Babyskydd i baksätet med eller utan "bas"?

Vi har en bas så vi klickar bara fast babyskyddet. Det är helt fantastiskt och verkligen sååå värt det! Snabbt och smidigt både in och ut ur bilen. De få gånger hon fått åka i andra bilar så har jag svurit över att behöva krångla med bälten som alltid är precis på gränsen till att räcka till.
Nackdelen är väl att basen sitter där även när ungen inte gör det och tar upp en plats, men å andra sidan tar det bara 1 minut att ta lös basen om man behöver platsen. ;) Däremot tar bas+babyskydd inte upp mer plats än vad bara babyskyddet gör.
Så utifrån min erfarenhet kan jag verkligen rekommendera att köpa en bas!

Tillägger: vi använder babyskydd till våran 8,5 månad gamla dotter och hon kan säkert använda babyskyddet några månader till. Men då är det en ganska liten tös jag har. :D

Bas är värt varenda krona! Tänk bara om du ska och handla, det blir i och ur flera gånger bara på en färd. Basen går snabbare att flytta på när det behövs än det tar att spänna fast stolen i bälte.

Tycker basen är toppen....

Vi har dessutom köpt en vagn till babyskyddet, så smidigt att slippa bära.

Basen är värd pengarna. :)

får väl säga tvärt emot alla andra här då. har haft ett babyskydd utan bas, besafe izi sleep om det är intressant, gick supersmidigt att ta i och ur. vår dotter hatade det!! så vi köpte en "riktigt" bilbarnstol till henne när hon vägde 9 kilo (ca 5månader), så nu har vi ett som är 9-25 kilo, helt annan unge!

Vi gillar basen - det är enklare att flytta basen mellan bilarna om sambon tar Isak med sin bil någonstans än att tjafsa med bältet. Skulle lätt betala extra för basen om det behövdes för att få med den. (vi fick vårat babyskydd av mina kusiner).

Javan

Har ni köpt ytterligare en vagn för att kunna sätta fast babyskyddet eller menar du att du köpt fästen ?

På vagnen vi ska köpa kan man sätta sådana fästen så man kan klicka i babyskyddet också :)

Det är en vagn som är samma fabrikat som babyskyddet, Akta Graco.

http://www.akta.se/cache/ttf/0eeede8c20eee51f90.jpg

babyskyddet klickar man i på samma sätt som i basen. Supersmidigt.

Vagnen kan också användas som framåtvänd sittvagn.

Vi har alltid vagnen ligger i bilen, den tar inte särskilt stor plats. Den är superlätt: 7 kg...

Hemma har vi stabila Emmaljunga....

Hihi. PRECIS så har vi det med! Vagnen är värd varenda krona flera gånger om!

Ahaa...

Jag tror vi håller oss till en vagn dock med fästen som man kan klicka i babyskyddet, vagnen är ganska smidig så :)

vi kunde nästan bara ha Akta Graco Autobaby eller vad den nu heter med bas, bilbältet var för kort för att ha babyskydd utan bas.....

Inte alls, Rasmus är 1 år och vi har klarat oss jätte bra med bälten hit och dit och vi har åkt mycket bil.

då har vi kanske tur här, briobutiken här säljer babyskydd från både brio och akta graco med bas för 1395kr de säljer emmaljungas oxå men den modellen har ingen bas tyvärr men den går fästa i eLjvagnar. vi ska köpa med bas!! just nu har dessutom erbjudande på acta graco, vet ej vad modellen heter men är mörkblå/turkosblå, bas+babyskydd för 995.- pga utgående färg :)
någon som provat brios egna babyskydd?? jag tyckte de verkade bra och många färgval. någon som har någon kommentar o säga om dessa??

Vi har en Brio utan basen. Funkar superbra tycker jag, men OM jag hade basen kanske jag skulle tycka det var ännu bättre? Har ingenting att jämföra med, men när vi valde bort basen resonerade vi som så att vi kör olika bilar hela tiden och då behöver vi inte flytta den (basen). Upplever det inte jobbigt att hålla på med bältet.

Tinissen: Jag är supernöjd med Brio!

Tinissen: Jag är supernöjd med Brio!

låter bra :D basen kommer sitta i min bil... min man har inte riktigt förstått att det är smidigt med bas så han sa att han köper en själv om han tycker han behöver det. men det kanske är lika bra att köra utan bas i hans bil då han har lätt lastbil o kör med... ändå bara två säten fram i den.. när vi åker i väg ihop så åker vi för det mesta ändå i min bil....:p vi blir ju ändå tvugna till det när vi blir tre...

Jag tror helt enkelt det är en vanesak, får man spänna med bältet några gånger blir man snabb med det också :)

Har man två bilar och byter ofta så är basen lite krånglig kanske ..

Vi har basen i den bilen vi kör mest med sen spänner vi med bälte i den andra bilen. Jag tycker många bälten är korta och tjorviga att få runt. Den som har längst bälte är vår gamla lilla bil!

Har med bas till min Brio. Helt klart värt pengarna. Det är inte säkert att bältet räcker annars om man vill åka med någon annan vilket jag råkat ut för när kompisar försökt använda utan bas i båda våra bilar. Går på 2 sekunder att flytta basen,jag tycker tom det går fortare än att dra bältet runt skyddet.

En kompis har brio babyskyddet.

Hon tycker den är klumpig och osmidig.

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är diagnostiserad med asperger samt selektiv mutism, högfungerande och väldigt intelligent. Kommer troligen blir lite rörigt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke