E

Equina

Så var det fredag igen- vår babysims dag:)! Både roligt och mysigt, jättegullig ledare, varmt och skönt vatten och en massa glada bebisar.
Har era barn gillat att gå och simma?
 
Sv: Babysim

Båda mina har älskat det. Med första började vi när hon var 4 mån men insåg att man inte behöver börja så tidigt. Andra tjejen började när hon var 6-7 månader. Hon hade mycket roligare än de riktigt små.
 
Sv: Babysim

Här i stan rekomenderar de en vikt på minst 4 kg innan man börjar. Nybörjar gruppen har nog en ca ålder på mellan 4-9 månader. Min lilla är 10 månader i slutet av månaden och hade inte gått innan terminen startade då han var väldigt liten. Fick dock börja direkt i gruppen som gått en termin redan då han är väldigt framåt. Veckans höjdpunkit för honom helt klart!:bump:
 
Sv: Babysim

KL

Vi började vid 4 månaders ålder och han har älskat det från första början! Så vi tycker att det är jätteroligt. Vi går båda föräldrarna, och det är kul att göra någonting tillsammans.

Sista gången imorgon och sen börjar fortsättningskursen om 2 veckor :)
 
Sv: Babysim

Har fått höra att man kan börja så fort naveln läkt ihop ordentligt. (min dotter vägde 3900 vid födseln, så 4 kg-gränsen hade hon nog inte haft några problem med...)

Min dotter började när hon var 4 månader (en del i gruppen var då bara 4 veckor), och gillade det så mkt att vi anmälde henne till en kurs till efter den första var slut...
 
Sv: Babysim

Min dotter började så fort naveln läkt.... hon älskade det och är fortfarande som "fisken i vattnet"! Hon var med i en grupp m äldre barn och det fungerade jättebra.
Sonen som är 18 månader äldre fick tyvärr aldrig gå på babysim
(svårt att hålla ordning på två små som ensam vuxen...) Han har alltid varit mer skeptisk till vatten... inte lika orädd... men han lärde sig simma innan storasyster kunde simma ordentligt och han är fortfarande bättre än henne! Men han gillar inte att vara under vattnet på samma sätt som syrran....
Hoppas du blev hjälp av mitt svar!
 
Sv: Babysim

jag om min lillkille var på första träffen idag... Ska bli spännande! Han har badat i farmor o farfars inomhuspool och tyckt att det var kul så vi ser fram emot nästa torsdag! Vi badar i vagnhärad och här har dom också en 4 kg/3 månaders gräns.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Efter en vecka på storstadssemester är det uppenbart att mitt barn just nu trivs som allra bäst när det händer saker, helst precis hela...
2
Svar
24
· Visningar
2 586
Senast: Anna
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 874
Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 320
Senast: Pratsch
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 549
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp