Babysempen är slut

PopcornPlayer

Trådstartare
O i varenda butik jag har varit runt i i helgen säger alla likadant, slut hos tillverkaren. Babysemp 2, Babysemp 3 och Babysemp vad-den-nu-heter-någonting-på-n finns, men Babysemp 1 är slut hos tillverkaren. Jaha?

I 200ml tetrapack finns den och det har vi kört på i tre dagar nu, har även ett par pulverpåsar kvar hemma, men sen då? Vi kan ju inte köra tetrapacken för evigt, det skulle ju bli snordyrt i längden.

Dottern är lite drygt tre månader nu, ponera att Babysemp 1 kommer vara slut i butikerna ett tag nu, vad är bäst att göra, övergå sakta till Babysemp 2 (som eg är från 4 mån) eller byta till Nestlé's modersmjölksersättning?

Sv: Babysempen är slut

Jag hade nog bytt till Babysemp 2.
Möjligen rådgjort med BVC först, om du har en bra sköterska där.

Klarar du av bajslukten från babysemp :crazy: Skillnaden på semp 1 och semp 2 är att semp 2 är berikad med järn, annars är det ingen skillnad. Det är som bebisgröt från 4 månader fast modersmjölkersättning.

Jag gillade Hipps ersättning bäst när jag gav ersättning och kommer absolut att använda mig av den vid nästa barn om det skulle behövas. Visst den är lite dyrare men så otroligt bra för magen och bajs och spyor luktade "ingenting".

Jag har faktiskt inget större förtroende för våran BM på BVC. Däremot har jag en kanon BM från MVC, som jag skulle kunna kontakta.

Bajslukten är inte särskilt farlig faktiskt.
Så lite hård i magen i början är allt man kan räkna med om jag skulle börja gradvis med tvåan?

eller byta till Nestlé's modersmjölksersättning

Skiljer sig innehållet i Nan och Babysemp mycket? I så fall borde väl omställningen till Babysemp 2 vara skonsammare? Fast å andra sidan så kanske innehållet är i stort sett desamma på Nan och Babysemp

Ta det pulver du har kvar och blanda hälften 1 och 2 så länge det räcker.
Börjar inte bebban gråta av magont efter några mål så är det lugnt. Bli inte förvånad om bebis äter lite mindre, det brukar bli det resultatet när de får en kraftigare mat.
Mina barn som ätit ersättning har ätit av tvåan betydligt tidigare än rekomenderat.

Rasmus fixade inte babysemp, bajset luktade som det luktar på en överfull bajamaja som stått i stekande sol i några dagar och spyorna luktade gammal alkis :crazy:

När jag böt till nan så blandade jag 50/50 med de sista pulvret i påsen. När jag böt till hipp samma sak. Men jag ammade ju oxå så han åt inte ersättning alla mål. (Jag böt för det inte fungerade för hans mage)
Vill du fortsätta ge babysemp så blanda 50/50 med semp 2 med det sista du har kvar av semp 1.

Vi har då varit borta över helgen, på norra sidan stan, och varken i Täby eller kranskommunerna har Babysemp 1 funnits, och i en affär sa dom då att den var slut hos tillverkaren.

Döm min förvåning när jag idag här hemma (södra sidan) knatade ner till vårat lokala ICA som hade hyllan full:confused:

Besökte flera stora varuhus på norra sidan, där var det slut överallt. Vårat lilla lokala ICA har rätt stor åtgång på Babysemp vet jag. Skumt.

Liknande trådar

Hästvård Idag small det en riktig otäck rejäl pencillin chock fick jag ikväll (eller ja inte jag utan en av hästarna naturligtvis). Hade en svag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 508
Senast: Abova
·
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden, passar inte riktigt inte på dressyr, men kanske här (moderator får flytta om det...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: bubbel
·
Övr. Hund Min nioåriga greyhoundhane tappar vikt i en fart som varken är önskvärd eller hälsosam. Pensionerad kapphund, jag har haft honom sen...
Svar
9
· Visningar
2 996
Hästvård Jag köpte världens snällaste finaste å underbaraste islandssto tillsammans med mamma för exakt ett år sedan. Hon var väl mest mammas...
Svar
5
· Visningar
1 329
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka