Tassetass

Trådstartare
Någon som kan ge tips om bra babygym? De finns ju i alla prisklasser och i oändligt antal! Vill ha ett där leksakerna kan bytas ut och gärna där mattan är tvättbar.

Någon som kan ge tips om bra babygym? De finns ju i alla prisklasser och i oändligt antal! Vill ha ett där leksakerna kan bytas ut och gärna där mattan är tvättbar.

John har träställningen från ikea, med lite utbytta/modifierade leksaker. Och en skön filt att ligga på.

Det bästa vi har gjort är att lägga en stor spegel längs väggen vid hans lekhörna, han tittar och pratar mycket med sig själv och tar ögonkontakt med oss i spegeln.

Han var helt ointresserad av gymmet tills han passerade tre månader, först då blev det kul.

(Hans bästa leksak är en taggig silikonboll med en pingla i, den har han ärvt av hundarna :o :rofl:)

Nu har jag ju inte fått barn ännu men tipset från mina kompisar är, Köp ett fult!
Det finns babygym som vuxna tycker är så söta och fina men de har ofta för lite färger och för lite grejer att titta på. Tänk på att sakerna ska se skojiga ut underifrån också.

Saker som prasslar är också trevligt.

Nu har jag ju inte fått barn ännu men tipset från mina kompisar är, Köp ett fult!
Det finns babygym som vuxna tycker är så söta och fina men de har ofta för lite färger och för lite grejer att titta på. Tänk på att sakerna ska se skojiga ut underifrån också.

Saker som prasslar är också trevligt.

De jag kollat på ser ut som en cirkus exploderat, jag har snarare varit orolig att det ska vara för mycket. :D

Du vill nog ha ett jättebilligt fult i plast som skramlar.

Vi hade ett jättefint babygym med spöket Laban som visserligen var ganska bra infångning av barnet som inte kunde kräla ut pga kanterna. Men det var inte så himla kul tydligen. Vi kunde ju lägga in leksaker men det som dinglade eller satt fast gavs ingen uppmärksamhet. Roligt enstaka minutrar. Vi fick också när vi sedan var på landet ett riktigt B-babygym från 80-talet i plast från närmsta loppis. Hysteriskt roligt, han sprattlade under det där gymmet som vansinnig hur länge som helst. Man hann läsa en bok i en kvart, fixa ngt och sedan läsa igen i en kvart (ok han var inget barn som satt och stirrade ut i luften i en stol eller sov direkt så det var guld värt). Har aldrig sett en baby ha så kul och sprattla med alla händer och fötter samtidigt (och skrattade och gurglade).

(Att labangymmet gick att tvätta spelade ingen roll för det blev inte smutsigt, (dammsögs lite såklart :) )men det är möjligt att någon av familjerna som tog det efter oss tvättade det :) vi sa nej till att få tillbaka det så det är nog ännu ute och vandrar.)

Roligaste leksaken om han nu lyckades sitta i en gungande sitty eller vad de heter var en träslev btw och träskallra (ur farmors förråd), tror han gillade gnagkänslan.

Nåja, nu har jag sett sådana billiga färgglada gym till salu på sistone för typ 50-150 kr och jag skulle klart rekommendera att testa i alla fall. Det är sådana med två ben i plast och en tvärslå i plast över där det hänger olikfärgade saker i plast.

(speciellt var det ju faktiskt ett gym, mer gymmat barn är sällan sett. Det stora runda mjuka var mer av en crawlspace där man låg still och stirrade på ngt, ansträngningsnivån absolut minimal.)

(och när jag tänker efter, helt ärligt vad vet väl en 4 månaders baby om spöket Laban eller Pippi. Böckerna är ju för 4 åringar och 6 åringar.)

Senast ändrad:
John har träställningen från ikea, med lite utbytta/modifierade leksaker. Och en skön filt att ligga på.

Det bästa vi har gjort är att lägga en stor spegel längs väggen vid hans lekhörna, han tittar och pratar mycket med sig själv och tar ögonkontakt med oss i spegeln.

Han var helt ointresserad av gymmet tills han passerade tre månader, först då blev det kul.

(Hans bästa leksak är en taggig silikonboll med en pingla i, den har han ärvt av hundarna :o :rofl:)

Bra tips med spegeln!

Jag tror inte L kommer ha så stor glädje av ett babygym än på ett tag, men hon gillar att ligga på köksbordet och titta på när lampan gungar så jag tänkte i alla fall testa. :p

Du vill nog ha ett jättebilligt fult i plast som skramlar.

Vi hade ett jättefint babygym med spöket laban som visserligen var ganska bra infångning av barnet som inte kunde kräla ut pga kanterna. Men det var inte så himla kul tydligen. Roligt enstaka minutrar. Vi fick också när vi sedan var på landet ett riktigt B-babygym från 80-talet i plast från närmsta loppis. Hysteriskt roligt, han sprattlade under det där gymmet som vansinnig hur länge som helst. Man hann läsa en bok i en kvart, fixa ngt och sedan läsa igen i en kvart (ok han var inget barn som satt och stirrade ut i luften i en stol eller sov direkt så det var guld värt). Har aldrig sett en baby ha så kul och sprattla med alla händer och fötter samtidigt.

(Att labangymmet gick att tvätta spelade ingen roll för det användes så lite att det inte blev smutsigt, men det är möjligt att någon av familjerna som tog det efter oss tvättade det :) vi sa nej till att få tillbaka det så det är nog ännu ute och vandrar.)

Roligaste leksaken om han nu lyckades sitta i en gungande sitty eller vad de heter var en träslev btw och träskallra, tror han gillade gnagkänslan.

Nåja, nu har jag sett sådana billiga färgglada gym till salu på sistone för typ 50-150 kr och jag skulle klart rekommendera att testa i alla fall.

Att det ska vara tvättbart är pga katthår. :)

Det är ofta man sett otippade saker bli stora favoriter och dyra grejer bli stående i ett hörn. :p

Tänker egentligen om tillverkarna skulle optimera borde de hänga jättemängder fula skramliga plastgrejer i plastkedjor i ett sådant stort gym med kant och mjuk botten. Det hade varit väldigt bra (efter ett tag så klarade han att lyfta upp det lätta plastgymmet och gnaga på undersidan av benen irriterande nog). Labangymmet hade ca fem stycken mjukisdjur som hängde, ngn med spegel och någon med pingla. Men de kunde inte slå ihop sig och de var mjuka och attitydlösa.

Bra tips med spegeln!

Jag tror inte L kommer ha så stor glädje av ett babygym än på ett tag, men hon gillar att ligga på köksbordet och titta på när lampan gungar så jag tänkte i alla fall testa. :p

När A var väldigt liten (någon vecka) ritade jag och målade tjocka 4-5 cm stora geometriska figurer i svart på vitt på kort som jag satte ned i hans korg, de var intressanta.(de gillar ju kontraster i den åldern)

Vi hade en mobil med fiskar som vi snurrade upp och lät snurra ned igen :) han pep varje gång den stannade så fick man snurra upp den igen.

Liknande trådar

Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
598
Senast: Jfrelin
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: MJLee
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 454
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar