Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som kan ge tips om bra babygym? De finns ju i alla prisklasser och i oändligt antal! Vill ha ett där leksakerna kan bytas ut och gärna där mattan är tvättbar.
Nu har jag ju inte fått barn ännu men tipset från mina kompisar är, Köp ett fult!Någon som kan ge tips om bra babygym? De finns ju i alla prisklasser och i oändligt antal! Vill ha ett där leksakerna kan bytas ut och gärna där mattan är tvättbar.
Nu har jag ju inte fått barn ännu men tipset från mina kompisar är, Köp ett fult!
Det finns babygym som vuxna tycker är så söta och fina men de har ofta för lite färger och för lite grejer att titta på. Tänk på att sakerna ska se skojiga ut underifrån också.
Saker som prasslar är också trevligt.
Du vill nog ha ett jättebilligt fult i plast som skramlar.Någon som kan ge tips om bra babygym? De finns ju i alla prisklasser och i oändligt antal! Vill ha ett där leksakerna kan bytas ut och gärna där mattan är tvättbar.
John har träställningen från ikea, med lite utbytta/modifierade leksaker. Och en skön filt att ligga på.
Det bästa vi har gjort är att lägga en stor spegel längs väggen vid hans lekhörna, han tittar och pratar mycket med sig själv och tar ögonkontakt med oss i spegeln.
Han var helt ointresserad av gymmet tills han passerade tre månader, först då blev det kul.
(Hans bästa leksak är en taggig silikonboll med en pingla i, den har han ärvt av hundarna )
Du vill nog ha ett jättebilligt fult i plast som skramlar.
Vi hade ett jättefint babygym med spöket laban som visserligen var ganska bra infångning av barnet som inte kunde kräla ut pga kanterna. Men det var inte så himla kul tydligen. Roligt enstaka minutrar. Vi fick också när vi sedan var på landet ett riktigt B-babygym från 80-talet i plast från närmsta loppis. Hysteriskt roligt, han sprattlade under det där gymmet som vansinnig hur länge som helst. Man hann läsa en bok i en kvart, fixa ngt och sedan läsa igen i en kvart (ok han var inget barn som satt och stirrade ut i luften i en stol eller sov direkt så det var guld värt). Har aldrig sett en baby ha så kul och sprattla med alla händer och fötter samtidigt.
(Att labangymmet gick att tvätta spelade ingen roll för det användes så lite att det inte blev smutsigt, men det är möjligt att någon av familjerna som tog det efter oss tvättade det vi sa nej till att få tillbaka det så det är nog ännu ute och vandrar.)
Roligaste leksaken om han nu lyckades sitta i en gungande sitty eller vad de heter var en träslev btw och träskallra, tror han gillade gnagkänslan.
Nåja, nu har jag sett sådana billiga färgglada gym till salu på sistone för typ 50-150 kr och jag skulle klart rekommendera att testa i alla fall.
Bra tips med spegeln!
Jag tror inte L kommer ha så stor glädje av ett babygym än på ett tag, men hon gillar att ligga på köksbordet och titta på när lampan gungar så jag tänkte i alla fall testa.