Baby Watch Top Com

diamonia

Trådstartare
Jag har en Top Com och den fungerar DÅ och DÅ...! Det är när man har den med batterier som det inte funkar. Det kan vara nya fullladdade batterier, det funkar minuten innan och när man kommer ut funkar den inte. Vi har trähus och stäckan är bara någon meter. Inne med nätdrift funkar den bra.

Det går ju inte att använda den om man inte kan lita på den. Vi är inne på den andra varianten av samma modell så det är inte bara ett måndags ex.

Har någon varit med om liknande?

Finns det någon annan som funkat för er? Ett absolut krav är att båda enheterna skall vara batteridrivna!
 
Sv: Baby Watch Top Com

Vad är det för modell du har? Vi har en BabyTalker 1010 från TOPCOM och den har väldigt bra räckvidd. Vad står det att er modell ska ha för räckvidd. Tror det stod typ 2km på våran. Om det stämmer vet jag inte men vi har testat den kanske 100 m från huset. Inne i byggnader på gården fungerar den utan problem.
 
Sv: Baby Watch Top Com

Det är samma! Det är som att enheterna inte får någon kontakt. När vi testade häromdagen så var det en sträcka på kanske 3 m. Sambon stod utanför köksfönstret och pratade men det hördes inget. Minuten innan hade den fungerat inne.
 
Sv: Baby Watch Top Com

Det verkar ju skumt om den fungerar inne men inte ute. Vi har upptäckt att föräldraenheten inte fungerar när man har laddaren i. Om vi skulle missa att ladda batterierna så sätter vi i vanliga batterier så länge.
Är ni säkra på att ni har gjort rätt inställningar? Minns att det inte var helt enkelt men att det helt plötsligt bara fungerade när vi fick våran. Jag trodde man var tvungen att börja med att ladda upp batterierna så jag satte i sladden och då funkar den som sagt inte men när vi gav upp och skulle packa ner den igen så drog jag ju ur kontakten och då fungerade den.
Bebisenheten har vi sladden i inomhus men när vi lägger den i vagnen ute t.ex så funkar den bra med bara batterier.
 
Sv: Baby Watch Top Com

Jag har två babyvakter - en top com 1010 och en supernova (näst senaste modellen).

Jag hade supernovan sedan tidigare och köpte av olika anledningar topcom för ett halvår sedan. Jag är missnöjd med topcom på så sätt att man inte har någon aning om den har kontakt med babyenheten. På landet är vi ibland inne i olika byggnader (andra än där barnet sover) och supernovan har bara 300 meters räckvidd (kortare med väggar emellan) så tanken var att använda topcomen.

Jag provade sätta den på att sända var 5:e sekund (eller hur ofta det nu var) och gick sedan omkring för att se om var jag hade teckning, men den var väldigt knackig även på bara 10 meters avstånd. Jag orkade aldrig gå vidare och göra ett verkligt test med rätt inställning (krävs ju att någon ställer sig vid babyenheten och gör ljud och jag kom aldrig så långt).

Summa summarum slutade det med att jag fortsatte använda supernovan även om det innebar att jag inte kunde vara precis där jag ville - supernovan larmar nämligen om den inte har kontakt med babyenheten.

Jag har också märkt att topcomen inte fungerar när den står på laddning vilket är jättdåligt i min mening (supernovan laddar samtidigt som den används om man vill). SuperNovan är bra men har som alla babyvakter nackdelar (i denna tråd har jag skrivit ner lite fördelar och nackdelar: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=808622)
Men den har batterier med otroligt lång hållbarhet i både föräldra- och babyenhet!. Senaste modellen har vibrator har jag läst vilket verkar bra!
 
Sv: Baby Watch Top Com

Är det bara föräldra enheten eller bägge som strular? Om barnenheten funkar kan man ju sedan använda vanliga walkie talkies som försäldraenhet. Det gör vi för då kan vi ha var sin försäldraenhet och är bägge utomhus fast på olika platser kan man endå prata med varandra om vem som ska gå in.
 
Sv: Baby Watch Top Com

Tack för infon!

Min funkar ju ibland och ibland inte så samma platser. Det är det som jag tycker är så konstigt. Men att man kan se att den sänder eller inte verkar ju vara smart.

Jag får väl försöka kontakta tillverkaren men man blir så trött. Jag vill ju bara ha en fungerande pryl, inte en massa besvär!!!
 
Sv: Baby Watch Top Com

Är det bara föräldra enheten eller bägge som strular? Om barnenheten funkar kan man ju sedan använda vanliga walkie talkies som försäldraenhet. Det gör vi för då kan vi ha var sin försäldraenhet och är bägge utomhus fast på olika platser kan man endå prata med varandra om vem som ska gå in.

Det är barnenheten som inte funkar...
 
Sv: Baby Watch Top Com

Ajdå.. var det länge sen du köpte den? annars borde de ju gå att reklamera..
 
Sv: Baby Watch Top Com

Nej det var några månader sen. Jag får väl göra det, frågan är bara vad man skall ha sen...?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 325
Senast: -Catherine-
·
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
37 38 39
Svar
773
· Visningar
216 367
Senast: tinaiva
·
  • Låst
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
21 848
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?

Omröstningar

Tillbaka
Upp