• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: B3-licens

Jag har tidigare som barn/ungdom älskat hoppning, hoppade en del på ridskolan... Men eftersom jag gått över till trav för rätt länge sedan så är det ganska så troligt att jag aldrig kommer att skaffa mig nån hopphäst och tävla det vill man ju... :bump:
Sååå nu hoppas jag att jag klarar 10 provlopp rätt så snart, inte kul att åka sträckan Happis - Boden 12 mil enkelväg allt för ofta i onödan... :crazy:

Jag kännde mig helt lyrisk efter loppet, att vi kom iväg i starten kändes helt ofattbart. Jag var sååå nervig innan eftersom jag inte haft min sk. "monte häst" allt för länge, har bara ridit henne 1 gång hemma och aldrig på banan... :angel:
Och jag har inte ridit så värst mycket snabbjobb på banan med andra hästar tidigare heller och voltning... jo, tjena... jag kan det teoretiskt, men att sen verkligen få hästen att göra det man tänkt och att få sin egen hjärna att funka samtidigt kan vara svårt...hehe.

Det blir lätt så eftersom vi inte har så mycket travare här som vi "känner" och kan samträna med, så de snabbjobb jag tidigare ridit på banan med våra hästar har jag gjort själv.

Nå väl, jag är jätte nöjd och helt övertygad om att det kommer att gå mkt. bättre nästa gång!

Lillcaksa!

Jag och en kompis funderar på att gå en nybörjarkurs på Romme som börjar nu vecka 11. Som jag har förstått det får man då köra lite också, och jag förmodar att det kan innebära att man får köra något på banan också. Tänkte bara om du ville testa under "nybörjarformer" det vill säga utan press... nybörjarkursen ska tydligen vara lite som en förberedande kurs inför B-lic kursen också.

Jag är lite skraj för att nivån på kursen kan vara väldigt låg dock, den är ju till för alla - med och utan hästerfarenhet... vill ju inte slänga 700 kronor på att få lära mig att en häst har fyra ben och svans liksom. Men så tror jag väl ändå inte att det blir!

Ska bli kul i alla fall, om vi bara kan få till det med tiderna nu!

tjaa.. jag vet inte..känner som du att jag nog skulle veta allt som de säger där.. de enda jag inte gjort är kört på banan.. men de kan välö egentligen inte vara så svårt.. som en proffstränare sa en gång..

De krävs inte mycke IQ för att sitta bakom ett hästarsele

Gud vilket roligt uttalande :D

Det är ju sant, att bara sitta bakom hästrumpan är ju inte direkt någon utmaning för hjärnan. Att sitta där och göra rätt är i alla fall en utmaning för min hjärna tidvis - vet inte om det säger mest om min IQ, min bristande erfarenhet eller något annat dock :rofl:

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka