Sv: B-vitamin

Precis :D det finns ju ingen anledning att ge För mycket liksom. Då får det ju ändå ingen effekt eftersom det är vattenlösligt och hästen kissar ut överskottet..

Dyrt, och det har tydligen ingen vetenskapligt bevisad effekt.

Det hjälper ju dock många hästar genompälsfällningen ändå, så visst har det någon slags effekt på vissa.

Min häst blir bra i magen av b-vitaminer:) , får därför både Foderjäst och flytande b-vitaminer (Emin) i maten. När han är som allra dåligast i magen (diarrér, kolik) får han dubbla b-vitaminsprutor av vet.

Oj då ;) men det bevisar väl bara att hästar är lika olika som vi människor när det gäller vad vi mår bra av :)

Hej!
Ger mina pållar B-vitamin från mars och fram till juli. Har en häst som tidigare alltid kliade av sig manen, men efter att vi började med B-vitamin, så har han manen kvar!! Fick tipset av en som var i Australien och blev otroligt biten av mygg och blev svullen och klådig. hon var tvungen att uppsöka läkare och fick rådet att äta B-vitamin vilket hjälpte henne.
/Stina

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 794
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar