B-stamboken

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Solen100
  • Startdatum Startdatum
S

Solen100

Någon som vet vad som krävs för att få ett sto registrerat i B-stamboken. Dvs om ett halvblodsto ej har godkänd stam (morfar ej gk halvblodshingst) vilka tävlingsprestationer krävs då för att komma i B-stambok??

Utan att veta alldeles säkert så har jag bestämt för mig att det endast är ston med exceptionellt goda tävlingsprestationer (svår klass, naturligtvis) som kan komma ifråga för B-stamboken.
(Vill minnas att "Björnes" gamla Speculation fick vara med där, hon har egna svårklassmeriter - bl.a SMguld - och även svårklassavkomma (-or?) "Milka")
B-stamboken öppnades väl för att uppmuntra avel med dessa utmärkta prestationsston, om jag inte minns fel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 173
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka