B*rjes flugtäcke Fly Stop

Russis

Trådstartare
Har ni några erfarenheter av detta täcke? Eller vad tror ni om det? Är det bra/dåligt? Hur är passformen?

Flugtäcke Fly Stop
Mjukt och starkt finmaskigt nättäcke med hel hals, som skyddar mot mygg, knott, flugor mm. Täcket har följande: svansskydd, kryssgjordar med resår för bättre rörelsefrihet, bogveck, dubbelt snabb-bogspänne, benremmar. Tillverkat i 100 % nylon. Tvätt: 40 grader. Silver / grå med marinblå detaljer. Stl: 105-155 cm.

7045.jpg

Sv: B*rjes flugtäcke Fly Stop

I den nya gratis hästtidningen (minns aldrig vad den heter) har täcket iaf fått
bra betyg. Men jag har inte testat det själv.

Enligt Equipage (tidningen) så är dom "mycket prisvärda"

Jag har bara goda erfarenheter av det täcket, har inget själv men har bekanta som har ;)

Svarar er båda!

Det låter ju jättebra! :) Då ska det bli ett sånt inom kort.

Köpte mitt när det kom ut för flera år sedan....

Nu är täcket inne på sin andra häst....

Och ifall det skulle bli någon skada i tyget ( en annan häst i hagen tyckte inte om hennes täcke utan bet tag i det och drog i det så det blev en lång reva) är det bara att ta fram symaskinen och laga det :)

Hur är storleken och passformen på dessa täcken?

Passformen är faktiskt riktigt bra, iaf på mina två hästar. Halsen är länge än fjolårets modell, vilket är ett stort plus! Det var dock rätt stelt från början, men det mjuknade lite efter en tids användning. Nu när värmen ha kommit har jag märkt att täcket är rätt tätt så hästarna kan vara lite varma och svettiga när de kommer in. Helt klart ett prisvärt täcke iaf.

Liknande trådar

O
Utrustning Står mellan 2 olika vintertäcken på 400g. Vilket skulle du välja ? 1. Pessoa utetäcke BILD Yttermaterial i 1800 D (dubbelvävt) som...
Svar
13
· Visningar
1 548
Senast: Bison
·
M
Utrustning Nu är det dags att inhandla ett regntäcke, igen... Jag har velat fram och tillbaka, och nu ber jag er om hjälp! Svik mig inte nu!;)...
2
Svar
20
· Visningar
1 860
Senast: piggis_83
·
Utrustning Vad tror ni om detta täcke från B*rjes? Är det något att ha? Prisvärt? Hur är passformen...
Svar
7
· Visningar
820
Senast: Labero
·
Utrustning Vill ha åsikter på dessa saker, hur de är (kvalité, passform, storlekarna, prisvärda, utseendemässigt....). Har funderat på att köpa dom...
Svar
19
· Visningar
1 563
Senast: Russis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix