Avstycka mark

Z

Ztrawberry Zling

..hur lång tid brukar det ta tills marken är den nya ägarens från det att lantmäteriet kontaktas?
Blir lite orolig då jag från min moster hörde att det för dom tog över ett år att få alla papper klara!? Jag hoppas vi missförstått varandra!!

Sv: Avstycka mark

Så här var det för oss:
Skrev kontrakt med säljaren, och gjorde klart med banken i början av sept.
Lantmäteriet var där och mätte i nå´n gång i samma vecka.
Allt var klart i mitten av dec. Då hade vi fått lagfarten och vi ägde därmed marken (och några fallfärdiga skjul :D )
Sedan skulle ju vår gård taxeras om efterssom den blivit större, och det var klart vid nästa årsskifte, dvs ett år och 3 mån efter kontraktet skrevs.
Kanske är det det här med omtaxeringen din moster menar?

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 605
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama