Snobben

Trådstartare
Ojoj, man glömmer en del när man inte hoppar så ofta;)

Hur långa avstånd ska det vara nu igen mellan cavaletti & i en kombination? Ett galoppsteg är 2.5 meter + 1.5 i landning? (stor häst)

Sv: Avstånd

Ett galoppsteg? ett galoppsprång är 5-6m. 7 i vissa fall.
Avstånd i cavalettin beror på vad du vill uppnå.
I en kombination skulle jag iaf. sätta 7m. minst.

Minns det som ett galoppsteg ca 3 meter (glöm 2.5) & 1.5+1.5 i upp & nersprånget, dvs 6 meter då i en kombination, men var ett tag sen nu:D

Runt metern i cavaletti? Tränade en cavaletti idag som blev jättebra:) men vet inte hur långt mellan jag kan ha haft.

Cavaletti i trav ca 1,20m Studs i galopp ca 3-4m och kombination 7,20m , beror på vilken typ av hinder man använder sig av.

Travar man in i kombination så brukar avståndet ligga på 5,5m, dvs travbom ca 2m, kryss, 5,5m och sedan oxer

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 907
Senast: MML
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 452
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 399
Senast: Vicks
·
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 475
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka