M

Manticore

Hej hej,

undrar över avstånd till en ganska stor dam med vinnande trav och galopp. trav resp. galopp bommar ? Studs ?

Tack.

Mvh

Sv: Avstånd

om du går in på skånes ridsportförbunds hemsida klicka på ridklubbar, länka vidare in på tågarportens hemsida, därefter vidare in på träningar. Där finns en bra lathund med alla avstånd.

enklast för just din häst är att kratta ena långsidan på ridbanan och rida över en gång i den arbetstrav du rider i, och sedan mäta avståndet mellan avtrycken, samma i galoppen, då får du normalt för din häst och kan öka/minska beroende på om du vill samla eller länga steget hos hästen..

tusen tack för er hjälp, ska jag verkligen försöka med!

MVH

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
424
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 544
Senast: Hedwig
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka