Avstånd staket - granne

the_connemara

Trådstartare
Vad är det normala avståndet om det inte är någon naturlig avskiljning vid tomtgränsen? I vårt fall en äng där hälften är grannens och hälften vår och inget är stängslat.

Och hur brett måste man ha mellan två staket för att hästar inte ska kunna hälsa på varandra? Om det nu flyttar in hästar så är det ju najs att inte behöva ändra staketet då :-P
 
Sv: Avstånd staket - granne

2 meter tycker jag är rimligt, då kan man dessutom gå mellan staketen utan att riskera att bli tuggad på;)
 
Sv: Avstånd staket - granne

Vi har satt våra staket ca 2 meter innanför tomtgäns och grannen likaså . Så vi har en *gata* på ca 4 meter mellan våra hästar ;)

Mia
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 162
Senast: mamman
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 358
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 983
Senast: Migo
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp