Avstånd räck, oxer, trippelbarr

S

Spider84

Håller på att vänja unghästen vid uppsutten hoppning just nu och har hittat en övning som hon går riktigt bra på.
Jag tänkte använda mig av den för att vänja in henne på olika sorters hinder (och annat så klart annars hade jag inte tyckt att den var bra).

Just nu hoppar vi så här:

Bom 9fot Räck 5,2m Räck 5,4m Räck

Första hindret är bara 50cm, sedan är andra hindre ca 20cm högre och sista är det hindret jag ändrar för att vänja henne vid höjd, olika hinder etc. Just nu är vi fortfarande inne på mod för hennes del, men lite i förväg vill jag planera.

Så hur ändrar jag sista avståndet om jag sätter en oxer eller ett trippelbarr där istället på samma höjd.

Sv: Avstånd räck, oxer, trippelbarr

Generellt sett är ju avståndet lite kortare mellan räcke-oxer och räcke-trippel än mellan räcke-räcke men eftersom du redan har ett så kort avstånd hade jag till att börja med behållt avståndet som det är om jag var du, eventuellt lagt ett par travbommar in och hoppat det som en 5½a. Det lättaste är ju att prova dig fram, börja riktigt lågt och se hur hon tar sig an uppgiften. :)

Senast ändrad:
Sv: Avstånd räck, oxer, trippelbarr

Tack.
Var lite så jag funderade också. Så småningom måste hon upp på häst avstånd, men just nu ska det bara vara lätt för henne.
Ska hoppa idag och pröva att ta oss an en öxer.

Liknande trådar

Hoppning Hej (Nu blir långt, kan hända att de har blivit lite fel samt missat något) Hat ett sto som jag har börjat hoppa hemma(ca 2-3...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: tess91a
·
Hoppning Äe det bara jag el finns det nadra som tycker att det har blivit sämre med framhoppningarna? följs regler och vad händer om de inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 153
Senast: talisman
·
Hoppning Har en Unghäst eller ja född 05, men räknas som unghäst då han inte är så utbildad. För ett par veckor sen skulle jag hoppa lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 094
Senast: Jate Volim
·
E
Hoppning Hejsan! Jag rider en jättemysig häst som jag brukar hoppa någon/några gånger i veckan. Hon är jätteduktig när det är små hinder, men...
2
Svar
22
· Visningar
3 300
Senast: Nelli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2