avmaskningsmedel

Sv: avmaskningsmedel

Spottar ut villken form då av maskmedel...pasta eller piller ? Spottar dom ut piller så har du inte fått ned det långt nog.

Piller har jag aldrig haft några problem med, det gäller att vara snabb samt få ned pillret en bit sedan stryka lite under halsen för att få igång sväljreflexerna. En del krossar pillren i mortel och blandar ned i blötmat, men det misslyckas jag jämt med då mina katter vägrar äta då. Använder man pasta så kan man smeta det på ena benet/tassen i hop med lite smör...katter gillar ju som bekant inte att ha skit på sig villket då utlöser deras tvättbeteende....

Hur gör du när du ger maskmedel ?

Vi brukar ge våran katt piller men det gäller att man stoppar ner det tillräckligt långt. Till min förra katt provade vi pasta men det var omöjligt, vi smetade det på tassen men han struntade fullständigt i det :cool: :D så det fick bli piller där med.

det e flytande form. vi är två personer, den ena håller katten och den andra tar in sprutan i munnen och tar i vätskan. dom får i sig lite men spottar ut det mesta.

Det finns lite olika knep. Stallkatten som man inte kan ta i, gör vi så här med. Blöt upp axilurtablett i liten mängd vatten (pyttelite). Häll det på något smaskigt.

Ring vet. finns medel du sätter i nacken, är receptbelagt.

Finns också som riktig spruta hos vet.

Annars får du linda in kisse i stor handduk, stoppa ner tabletten ordentligt så brukar det gå bra. Jag avmaskade mina sex i förrgår med banminth. Vi körde handduksmodellen, går bäst om man är två.:smirk: :)

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
620
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar