Sv: avmasknings medel till dräktigtsto?
Jag förstår poängen med parasit kontroller och tycker att dom är bra (menar inte att vara negativ)men har man mkt häst så blir det oerhört dyrt med kolla mask,bra att du skriver att man kan ta samlingsprov har inte tänkt på det,men har en mask och man tar ett samlingsprov så måste man ju avmaska dom andra 4 för man vet ju inte vem av dom som har mask,eller hur går det till?I mina tankar borde ju själva provet vara billigare och avmaskningsmedlet dyrare,men här är det ju tvärtom.Sen ser jag en annan risk med att ha maskmedlet receptbillagt,det finns de hästägare som anser att det är oerhört krångligt att ta sig för o ringa om recepten o därför struntar i att avmaska sina hästar.Vet att det är recept billagt för en god sak men det finns två sidor på allt.Många veterinärer som jag har haft kontakt med om avmasknings medel suckar o stönar för att man nu mera måste skriva recept och tycker att man får yttligare en arbetsbörda och många veterinärer skriver ut medel för mer än vad man behöver för att man ska ha extra hemma.