Avmaskning?

H

Hammond

Hur ofta avmaskar du din hund?

Och med vad??

Hur gör du med hunden sen? Låter du den va lite ro de närmsta dagarna eller gör du som vanligt med hunden?

Sv: Avmaskning?

Min hund blev bara avmaskad av vet. nar hon var valp. Avmaskar inte sjalv, misstanker jag att hon har inalvsparasiter gar jag till vet. och tar ett "bajsprov".

Jag avmaskade som de rådde på kenneln. När hon va valp.
Nu avmaskar jag 1 gång per år. Ser jag att det behövs tar jag en extra gång.
Jag kommer inte i håg vad medlet heter
1 gång ger man tabletter .
fungerar gör bra

Vid misstanke görs ett träckprov, finns på granngården men säkert på djuraffären också. Om jag inte ser parasiter direkt i avföring eller pälsen runt äntarmsöppningen.
Förra hanhunden jag hade avmaskades som valp, men de sista 11 åren fanns inget behov.

jag gör det med täta intervaller till 1 år och sedan när de är 2år och sen i princip aldrig om de inte blir fula i pälsen eller tunnar av av någon konstig anledning.

När det behövs, med drontal/droncit/lopatol. Hundarna lever som vanligt före, samma dag och efter.

Tikar som paras, är dräktiga och har valpar avmaskas som sig bör och då med banminth.

hej hur vet man att det är parasiter i bajset ?? jag har ingen hund ännu ska köpa nästa sommar, en jack russel :)

tacksam för hjälp ??

hur ofta brukar man avmaska vet du det ??

mvh sofie norrköping

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 729
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 907
Senast: Digbil
·
Hundträning Vad kan man göra rent konkret för att en hund ska känna sig trygg när andra hundar passerar eller man själv passerar andra? Utan att...
Svar
12
· Visningar
969
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka