Avmaskning

Anastacia

Trådstartare
Står för något jag inte behövt göra sedan "kolla masken" kom, jag fick svar på ett prov att ena hästen hade lite mask. Hur gör jag nu då?
Ringer veterinären om att jag måste ha?
Skriver de ut eller får man köpa på stationerna??
Hur fungerar det?
Känner mig heldum när man haft häst i så många år och inte ens vet vart man får tag på maskmedel :grin: men "förr" köpte man ju alltid på apoteket och sen det försvann har jag ju aldrig behövt!
Så vart köper man maskmedel och måste man ha med analysen för att få köpa?

Sv: Avmaskning

Räcker nog med att du talar om vad - och hur mycket hästen hade , så avgör veterinären om du får utskrivet.

Sv: Avmaskning

Jag har ringt till veterinären och talat om vad jag fått för provsvar och sedan har de ringt in receptet till apoteket.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 034
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 046
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10