Avmaskning Receptbelagt

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare LiselotteA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 735
Status
Stängd för vidare inlägg.
L

LiselotteA

Hejsan!

Tänkte bara höra om någon av er vet hur det ska gå till när all avmaskning blir receptbelagd den 15 Okt.

Var på Apoteket idag, där de informerade om detta.

Är tanken att Vet ska komma ut och göra tester innan han skriver ut recept osv? Kan ju bli så att det blir en ganska dyr historia att maska av, eftersom vet. tar en del för ett besök..

Fast det är ju i och för sig bra att de gör någonting eftersom maskarna håller på att bli resistenta tydligen... :(

Ha en bra dag!

Sv: Avmaskning Receptbelagt

Använd gärna aktuell tråd, så slipper vi ha flera i samma ämne cirkulerade. Jag låser därför denna tråd så att alla kan läsa, och tar sen bort den om en eller ett par dagar.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 725
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
756
Senast: tara
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: Habina
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka