Avmaska föl/sto

D

dolphinsmile

Jag glömde att avmaska mitt sto inom 24 timmar efter födsel.. så hur gör jag nu? Vilket preparat använder jag och avmaskar jag båda eller bara stoet?

Sv: Avmaska föl/sto

Fölet behöver inte avmaskas förrän det är närmare 12v gammalt, lämpligt medel pyrantel.

Stoet kan det vara läge att göra träckprov på för att se om hon verkligen behöver avmaskas.

Sv: Avmaska föl/sto

okej.. man kanske skulle göra det.. har aldrig gjort det förut.. största anledningen är väl att mina föräldrar har hållt på med hästar i all evighet och dom har aaaldrig gjort det.. och det går ju inte att försöka pracka på nymodigheter på gamlingar :P haha Tips på nått bra företag?

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: animalasia
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
415
Senast: Mia_R
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: Görel
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka