Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ber om ursäkt för rubriken Skrev på mobilen och missade hur det blev.
Ja lite intressant var det innan man läste resten
Man kollar först vilka hästar som ens behöver avmaskas. De flesta maskar smittar bara på gräs så ridbanor och ridhus är absolut ingen smittorisk.
Ja jag tänkte först att det hade att göra med virus på internet och maskar som man kan få i datorn
Bättre att börja mocka hagarna, för att minimera risken för återsmitta. Det funkar ju om man har små hagar!Vi har tyvärr små hagar och bara två att växla mellan så vi kanske borde avmaska av den anledningen?
Bättre att börja mocka hagarna, för att minimera risken för återsmitta. Det funkar ju om man har små hagar!
(jag kommer däremot inte börja mocka mina 6 ha hagar, däremot är planen att sambeta med får igen)
Vilka maskar var den full av? Om provet visar noll fanns det ju inget som medlet kunde ta då iaf. Men om du säger att du avmaskat då, hur ska banägaren kunna bevisa att du inte gjort det?
Eftersom alla maskar hästen får i sig måste ÄTAS upp så är det alltså noll smittrisk på en ridbana.
(jag kommer däremot inte börja mocka mina 6 ha hagar, däremot är planen att sambeta med får igen)
Bättre att börja mocka hagarna, för att minimera risken för återsmitta. Det funkar ju om man har små hagar!
Det är säkert så, men jag har inte för avsikt att ha så många får att det är realistiskt. (har inte tillräckligt med mark till det heller, om jag inte återtar det vi arrenderat ut och då blir det mer som ska skötas...)Du får mycket bättre effekt om du växelbetar istället för sambetar
Jaa, visst är jag hemsk!!Guuud så lat du är som inte orkar mocka dina hagar!
Tänk att såna som du får ha häst! Snudd på djurplågeri!