B

Blixtra

Hur ofta avmaskar ni era hundar/år? Vilka preparat använder ni och brukar ni ta träckprov för annalys?

Vi bor på landet, på en stor jordbruksfastighet. Här är våra hundar lösa. De äter hästskit och säkert träck från div.vilt. Troligast har de mumsat i sig ett och annat kadaver som de hittat skogen också :smirk: .

Är det något extra jag behöver tänka på när jag avmaskar med tanke på våra hundars livsstil? Hur ofta bör jag avmaska? Preparat och vilka maskar finns det risk för?

Sv: avmask

Jag har aldrig avmaskat någon av mina hundar än tyvärr :smirk: .

Liknande trådar

Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 631
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 953
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 362
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 552
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar