Sv: Avla på eksemsto?
Vadå sina egna känslor Om man nu kan få den symptomfri så handlar det inte om sina egna känslor utan om att hästen faktiskt kan bli frisk.
Men som sagt många orkar inte och vill inte lägga ner jobbet...
Och jag kan tycka såhär, det är väl bättre att den får stå inne några timmar extra tillsammans med en kompis om det går att rädda den än att den ska behöva dö, det är ju inte sommar året om och den kan ju gå ute mer på vintern istället.
Du läste inte vad jag skrev, va?
En häst som man måste bråka med dagligen för att kunna smörja den, OCH som är beroende av att ha en luva för att skydda öronen - det var just öronen som var värst sönderkliade på den här hästen, han BLÖDDE efter bara några dagar! - den lider minst lika mycket av behandlingen som av klådan.
Avlivning ÄR att föredra före lidande.
Jag skulle snarare önska att fler kunde se detta och sätta hästens bästa före sina egna känslor.
I min värld så är det inte ett värdigt hästliv att stå inne större delen av dygnet för att skyddas mot knott.
Vadå sina egna känslor Om man nu kan få den symptomfri så handlar det inte om sina egna känslor utan om att hästen faktiskt kan bli frisk.
Men som sagt många orkar inte och vill inte lägga ner jobbet...
Och jag kan tycka såhär, det är väl bättre att den får stå inne några timmar extra tillsammans med en kompis om det går att rädda den än att den ska behöva dö, det är ju inte sommar året om och den kan ju gå ute mer på vintern istället.